Dagens Dedication: Barndomsvänner


I dag skulle jag vilja skicka min tanke till mina barndomsvänner.
Jag har under åren haft en hel del vänner, som betytt mycket för mig..! En del stöter jag på då och då, en del har jag bara sporadisk kontakt med och en del har jag tappat kontakten med helt. Oavsett hur det är, så har jag ju en himla massa minnen kvar och då coh då så ploppar det upp något som får en att minnas och gör en glad!

Tack vare Internet så har jag mer kontakt med mina barndomsvänner än jag troligen haft om Internet inte funnits och tack vare Facebook så har jag nu hittat flera utav mina vänner som jag tänkt mycket på och saknat i flera års tid! Och även om vi kanske inte pratar massor i dagsläget och har helt olika liv idag så känns det bra att veta att ni finns och har det bra och är lyckliga! Det betyder mycket!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

För ett par månader sen så skrev jag ett inlägg här i bloggen med uppmaningen om att skriva ner era minnen som är kopplade till mig.. Responsen på det var lika med 0, tills häromdagen då en utav mina allra bästa barndomsvänner upptäckte min blogg och skrev ner en massa minnen =) Det gjorde min dag, ja, säkert hela veckan, att veta att de minnen som jag har är delade och är minnen även hos henne!
Anna, som hon heter, bodde på andra sidan stan och vi kände varandra genom våra föräldrars bekantskap. Vi sågs inte alltför ofta, men de gånger hittade vi på de mest tokiga saker! Så mycket roligt som vi haft och så många minnen som jag har ifrån den tiden, helt underbara att plocka fram.

"Postat av: Anna W

Åh, Tesse.. Vad synd att jag inte har sett din blogg tidigare, jag har ju så många minnen från när vi var små! Men jag tänker faktiskt dra igenom ett par stycken, trots att detta inlägget är gammalt. Here we go:

Minne nr 1. Vi kan ha varit tio, elva år kanske, och var med din pappa på rally-tävling i strängnäs. Jag hade med mig min nya kamera och vi roade oss med att fota varandra i diverse "modell-poser". Jag hittade dessa bilder på oss för några år sedan, och fick mig ett riktigt gott skratt!

Minne nr 2.
Jag kommer så väl ihåg våra föräldrars kompis Pelle, han lekte alltid med oss barn, och berättade de värsta spökhistorierna vi någonsin hört. Jag kommer ihåg att vi en gång var hemma hos Sören, du och jag roade oss med att vara ute i ett litet skogsparti utanför lägenheten. Efter ett tag gick vi upp till Sören igen, och Pelle berättade om att det fanns en gammal luffare som bodde i just det skogspartiet. Luffaren var tydligen mycket skräckinjagande och försökte röva bort barn, enligt Pelle. Jag tror aldrig att du och jag vågade oss tillbaka till skogen igen.

Minne nr 3. Jag kommer inte i håg om det var din mor eller far som fyllde år, men det var en ganska storslagen fest vill jag minnas. Ni hade hyrt någon danslokal tror jag och du skulle försöka lära mig och några andra barn att dansa "gammeldans". Sedan hade vi sk dansuppvisning för de vuxna som orkade offra några minuter för att titta på oss.

Minne nr 4.
Vi var på Öland tillsammans och hade så otroligt kul. Jag minns att vi lekte i er lekstuga tillsammans med Elin och Marie. Av någon anledning blev vi trötta på våra småsystrar och låste in dem i lekstugan. Jag minns att vi fick rätt mycket skäll av våra föräldrar efteråt. Jag kommer ihåg att vi en kväll gick iväg och tittade på tjur-kalvarna hos någon bonde. Ölands djurpark var ju även en stor händelse.

Minne nr 5.
Ert landställe i Leksand. Jag kommer ihåg att du hade en kompis som var lite äldre än oss. Jag har för mig att hon bodde där permanent och att hon hette Jenny - kan det stämma?
Hon ville iaf väldigt gärna bestämma över oss, och över vad vi skulle göra. Jag minns att vi inte var så särskilt pigga på att vara med henne överhuvudtaget, men av någon anledning var vi tvugna att vara det ändå. Jag kommer inte ihåg varför..

Det var några minnen det..

Kram Anna"
(
Plockat från kommentarerna på inlägget Uppmaning skrivet av Anna)



Anna, jag är så glad att jag har fått chansen att ta del av ditt liv genom din blogg och genom dina kommentarer i min! Tack för alla roliga och underbara stunder vi hade som barn, som idag är de bästa minnen som finns!
(kolla gärna in Annas blogg)

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

En utav mina andra barndomskamrater som jag "hittat" via internet är mina barndomskompis från Öland, Victoria.. Förutom de dagar som vi lekte tillsammans på hennes bondgård nere på Öland så har vi brevväxlat under flera år.  När jag tog studenten så avtog det dock men tack vare Facebok så hittade jag henne. Hon bor numera i Italien där hon troligen kommer att bli kvar..!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Jag har också hittat min stora kärlek från när jag var liten.. Tommy, bodde i grannhuset och han var den jag skulle gifta mig med.. SÅ många kärleksbrev jag hittat hemma från den tiden.. Det var så roligt att ramla över hans sida på Facebook efter så många år..! Visst fanns det likheter..!


Ja, barndomsvänner, de som varit med från början och som man alltid kommer att ha kvar där inom sig..!


Kommentarer
Postat av: Anna W

Vad roligt att du uppskattade mitt inlägg, gumman! Jag tycker också att det är fantastiskt roligt att kunna se vad barndomsvännerna har för sig i dag. Kramar Anna

2008-05-29 @ 15:16:35
URL: http://anwix.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0