När mitt vuxna jag och mitt inte lika vuxna jag är oense..




Solen skiner ute, jag är redan hemma och nu väntar långledigt. Vill inget hellre än att typ åka in till stan, sätta sig på nån uteservering, dricka och äta gott och bara njuta. Idag var det liksom samma känsla som inför semestern, jag vill bara fira! Fira att man kan njuta av livet!

Problemet är, att den vuxna delen av mig, den eftertänksamma mogna (finns den ens??) säger nej. Den delen som numera måste tänka på ekonomin för att kunna göra allt roligt som väntar. Den andra jag hade dragit in till stan och ätit gott. Den nya jag ska äta rester till middag...

Det finns en del saker som jag verkligen hatar med att bli vuxen. Det här ekonomiska tänket t ex. Att hela tiden se framåt och spara pengar på hög till framtiden.. Alltså, jag förstår ju självklart att det är så man måste göra, men det är tråkigt! Tråkigt, tråkigt, tråkigt! Jag antar att jag låter som en riktig 80-talist just nu!

Hur som, jag hoppas verkligen att det lönar sig!






Min onsdagskväll?
Nej, en härlig dag i Tallinn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0