Så var det söndag igen..


Har haft en härlig helg! Synd bara att tiden går så jäkla fort.. Jag önskar verkligen att helgen hade en extra dag... Jobba 4, ledig 3, tänk va mycket mer man skulle orka.. Och hinna med..

Hur som, va helt slut i fredags.. Somnade till i soffan när jag kom till Solna redan efter ett par minuter.. Och då hade jag verkligen kämpat med att hålla mig vaken på vägen hem från jobbet..
Åkte iväg och hyrde "Twilight" och köpte mat.. Sen spenderade vi kvällen i soffan..
"Twilight" då..
Ja, måste ju säga att jag är lite besviken faktiskt..
Hade nog för höga förväntningar på den filmen.
Fick inte alls den här känslan av en bra film som jag får av många andra..
Inte som så många andra fått..
Alltså, det var en helt okej film.. Men inte mycket mer än så..

I går var jag uppe tidigt. Redan vid 8 klev jag ur sängen. Kände mig rätt utvilad då, men ändå inte..
Ingen mening att ens försöka somna om..
C och jag tog en liten promenad här i Solna. Ner till videobutiken (eller ska man säga dvd- butiken numera?) för att lämna igen filmen, sen upp till ett sushi- ställe för att handla lunch.
Det här med sushi är ju en historia för sig.
Jag har ju aldrig ätit sushi förut.
Varit påväg flera gånger, då det ser fruktansvärt gott ut men som sagt, det har aldrig blivit av.
Men nu så skulle det då alltså vara dags.
C fick bestämma åt mig då ja inte hade en aning om vad som är ätbart och inte..
Tog med oss maten hem och tack och lov för det. Hade nog underhållt en hel del med mitt försök med att äta med pinnar (något som jag heller aldrig lärt mig).
Hur som, med världens bästa coach så lärde jag mig både äta med pinnar och hur man äter sushi, vilket är en vetenskap i sig.
Och det var faktiskt riktigt gott..!
Jag antar att det är en sån rätt som "växer" ju oftare man äter den, precis som mycket annat..!
Så, sushi blir det igen..!
Någon som har något bra tips på bra sushi- ställen?

Resten av lördagen blev rätt lugn.
Ja, tills Xboxet åkte fram i alla fall. Kaxig som jag är (ja, man måste ju tro att man ska vinna om man ska ha en chans) så utlovade jag ju storseger till mig själv i alla grenar.
Och jag vann ju ibland..
Efter att C redan slagit rekord i alla grenar..
Dock, så hade han ju aldrig gjort det om inte jag förklarat hur man skulle göra..
Så, jag har ju minst 75% ära att plocka ut i alla segrar han tog.. =)
Och med lite träning så... Då har du inte en chans..! =)

Jag är så himla glad över att jag har träffat någon som får mig att må så bra som jag gör nu.
Jag har så otroligt kul tillsammans med C, får prova saker jag aldrig skulle gjort innan, blir inspirerad och peppad till nivåer som ingen annan lyckats med. 

Ingen har kunnat ge mig allt det som du ger mig C och det tycker jag om dig så mycket för.

Alla fina ord, allt beröm allt sånt betyder hur mycket som helst. Han vet precis när dem ska komma för att ha bäst effekt..
Underbart!

Nej, nu ska jag försöka att göra det bästa av den här dagen.
Vi hörs, kamrater!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0