Tvättstugemaffia?

Jag vet inte om jag tagit upp ämnet förut, men jag börjar bli rätt less på det här med folks beteende i tvättstugor.

I mitt hus finns en tvättstuga som är delad i två grupper med 2 maskiner vardera. Varje grupp har en tumlare och ett torkskåp.
När jag bokar så väljer jag med fördel hellre den ena sidan än den andra, dels för att torkskåpet faktiskt torkar kläder i den gruppen, men också för att den grupper har en tvättmaskin som jag upplever som lite bättre än de andra 3.
Jag vet att jag är mycket noga med att kolla att det finns tid i grupp 2 och bokar nästan alltid utifrån detta. Så även idag.

Till saken hör också, att för att få tillgång till tvättstugan, så måsta man boka tid. Ingen annan kan komma in där. När jag nu kom ner idag klockan 10 för att bröja tvätta, är det någon som redan kört igång maskiner där... 46 minuter kvar.. Jag går ut till bokningsmaskninen för att dubbelkolla om jag bokat fel, men icke då. Jag inser ju att det är lönlöst att försöka lista ut vem det är, be den att plocka ut sin tvätt osv. så snällt (eller?) bokar jag den andra tvättgruppen.

Jag har nu alltså 2 bokningar (ja, det är fullt möjligt) och detta borde ju då innebära att ingen ska kunna gå in och ut i tvättstùgan? För mig är det ju självklart. Jag har bokat grupp 2, den är upptagen, jag måste boka grupp 1 för att ingen annan ska boka den och komma och köra bort min tvätt.
Det skulle ju också innebär att den som tagit min tid inte skulle komma åt sina saker.
Slänger in allt i maskninerna, kör igång och går upp. tack och lov för att jag inte hade så mycket tvätt.

45 minuter senare kommer jag ner. Då har någon iaf kommit in i tvättstugan och plockat in sin tvätt i tumlaren. Jag börjar nu undra om det är så att någon i huset har nyckel till tvättstugan?  Och som utnyttjar denna för egen vinnings skull?

Jag irriterar mig sjukt mycket på sånt här beteende. Hur svårt kan det vara att förstå att om man har ett bokningssystem så använder man sig utav det. Om en tid är bokad, då rör man inte den förens tidigast 30 minuter efter att tiden påbörjats. Precis som det står i instruktionerna. Om alla gjorde så här, då skulle det ju funka bra. Man skulle slippa en massa tjafs om ingenting. Hur svårt kan det egentligen vara?

Kommentarer
Postat av: Hannah

Ååååååh! Blir irriterad bara av att läsa om det! Folk är ju inte kloka....Ringer dig idag förresten...!

2009-07-01 @ 07:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0