Stjärnorna på Slottet


Ja, det är kanske tantvarning på det här, men detta är ett helt underbart program! Jag ska försöka förklara varför.

I Sverige har vi stjärnor som vi ser uppträda, vi ser dem på teve och på teatrar och scener. De är stjärnor för oss och vi vet egentligen inte så mycket om dem mer än det vi läser i tidningarna eller hör någon berätta.

I "Stjärnorna på Slottet" så får vi följa dessa människor (för ja, de är ju faktiskt människor) utanför scenen, tillsammans med andra som känner igen sig i deras situationer. Vi får höra dem berätta deras historier om det vi läser. Vi får dem att bli mänskliga och en av oss genom att visa det som vi alla har. Känslan av att bara vara en människa.

Jag gråter floder till det här programmet, när stjärnor som Janne Loffe Carlsson och Jonas Gardell, som för mig står mycket för humor, sitter i TV och gråter och berättar om deras innersta tankar. Det är helt underbart!

Se dagens avsnitt här (Jonas Gardells dag)


Årets stjärnor är: Kjerstin Dellert, Jonas Gardell, Christina Schollin, Janne "Loffe" Carlsson och Staffan Scheja. Foto: Andreas Hillergren
Foto: Andreas Hillergran, lånad från svt.se

Kommentarer
Postat av: Hannah

Tyvärr har jag inte sett årets program, men förra årets var helt underbart! Ska nog uppdatera mig på svt...

2009-01-10 @ 22:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0