Jag är ett Lustbarn!


Jag har börjat tro att jag är ett riktigt lustbarn.. Alltså, jag gör det som faller mig in, när jag vill och jag har lust. Har jag inte lust, så skiter jag i det (lustbarn styrs av lust snarare än plikt, john Steinberg).

Endast viktiga saker görs, oftast för att det inte finns så många valmöjligheter till dem.
T ex:
- Diska... Vem f-n tycker att det är roligt? Inte jag, asbolut inte jag. Jag måste inte diska, jag måste ingenting. Jag kan välja att diska för att slippa berg av disk i köket eller för att ha något att äta på etc etc.. Ni fattar.. Och eftersom jag är ett lustbarn, så diskar ja ju när jag känner för det.. dvs aldrig...(jo, det är klart jag gör.. men jag drar mig för det..) Å andra sidan...
- Äta.. Det är tråkigt att laga mat till sig själv. När maten väl är klar är jag inte hungrig längre. Bara tanken att sätta sig själv vid matbordet eller framför teven och äta för att man "måste" gör mig "mätt". Nej, ingen höjdare..
Ikväll tänkte ja äta tacos.. Lite köttförs.. Liten bit gurka.. en halv tomat.. 1 halv avocado.. Hur  äter man tacos själv?




Det är grymt oekonomisk att leva själv. Det blir billigare för mig att gå och köpa färdigmat än att handla middag till mig själv. En sallad eller en pastarätt på Forno kostar runt 80-90 kr, jag får den tillagad och slipper diska efteråt. att handla tacos till 1 person kostar säkerligen i samma prisklass om inte mer.. Så, vad väljer lustbarnet?



På tal om det, så gjorde jag en snabb sökning på www.mataffaren.se
1 Tacosmiddag för mig skulle kosta
183, 42 :-

Så, det är 3 middagar ute för mig...

Nej, ska nog vandra i väg till centrum och handla lite.. sen bara gosa upp mig i soffan och glo på "How I met your mother"..

Hörs




Kommentarer
Postat av: Hannah

Hmm, jag som precis tänkte fixa till tacos...Vi skulle ju ha ätit tillsammans!!

2009-01-06 @ 17:08:20
Postat av: Therese

Ja, precis! Trevligt och ekonomiskt! Goa du!

2009-01-06 @ 19:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0