Söndag: Sovmorgon, Ikea och Parkeringsidioter

Hej alla!

Hoppas ni haft en skön helg! Själv så börjar den ju lida mot sitt slut. Imorgon är det jobb igen, ny vecka, nya utmaningar.. Den jobbigaste perioden på vårterminen är snart över, de första 9 veckorna fram till sportlovet.. Efter det kommer ju påsk, pingst, valborg och allt annat som gör att våren gå så otroligt fort! Snart är det sommar och semester igen, härligt!

I morse vaknade jag rätt sent igen..! Jag somnade ju visserligen sent också, skönt dock att få sova tills man vaknar, inte väckas av klockan alldeles för tidigt (för det är alltid för tidigt, oavsett..) Gick upp och bara va en stund innan jag tingde syrran och frågade om hon skulle med till Ikea..
Ikea.. Detta underbara ställe där man alltid kan hitta något roligt att ta med sig hem..! Fick med mig lite blandat pyssel och har använt timmarna jag varit hemma nu till att plocka upp, sätta ihop och möblera..! Roligt!

Dock förstår jag inte idag heller, varför man tar sig till ett sånt ställe om man ändå bara ska stressa runt..? Gnälliga ungar, stressade tankter och män som står i nåt hörn och suckar, för att sedan ta ut sina aggressioner i bilen..
För det väljer jag att tro att han som försökte köa på mig på pakreringen gjorde.. jag såg honom långt innan han närmade sig mig, körde alldeles för fort i sin BMW inne på parkeringen och visst, man ska inte å mitt i vägen (jag korsade vägen för att komma till min bil), men man behöver ändå inte köra lika fort och speciellt inte försöka köra över folk för att markera sin makt...
Tur att ja va med på noterna och hade koll på hans idioti, tänk om det varit nån annan eller kanske till och med ett barn.. Skulle han kört över det då? Nej, håll er borta, idiotiska stressade människor om ni inte fixar att blanda er med folk!

Nu ska jag snart åka hem till mamma och pappa och äta mat.. Skulle vilja somna en stund innan dess, får se om ja hinner..!

ha nu en skön kväll!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0