Dömd på förhand?

Ibland så funderar jag mycket.. Mycket på vilket intryck jag gör på andra människor. På vilket sätt jag uppfattas av andra och vilken bedömning dem gör av mig utifrån det dem ser, hör och upplever. Det här är ju egenltigen inte alls något konsitgt, det gör vi ju alla, jag själv med. Dömer människor utifrån första intrycket..

Då kom jag och tänka på hur hemskt det egentligen är. Som mig själv t ex, de senaste dagarna har väl kanske inte varit dem bästa i mitt liv. Jag känner mig allmänt hängig och seg och det gör ju också att det intryck jag sänder ut har detta som utgångspunkt. För vissa kommer detta ju dock vara det enda dem minns ifrån mig, en trött seg människa som inte är på g för nåt..
Och det kommer sprida sig vidare. Så egentligen vet man ju inte på förhand hur mycket "en dålig dag" kommer att påverka oss som människor..

Jaja, är väl kanske inte så mycket att fundera på.. Tanken slog mig dock..
Nu ska jag sova.. Upp tidigt i morgon, packa matchväskan, jobba och sen till Berga och spela..
Sov gott därute.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0