Dagens ungdomar är lata och otrevliga..



Idag var jag och handlade med mamma och pappa på CityGross. Det är en sånt där ställe där folk handlar hur mycket som helst.. Jag har npg aldrig sett någon som handlat för under 500 :- och då är det lite..
När vi kom till kassan idag står det två kvinnor och handlar. Här talar vi vaoro för mellan 5000- 10000;., hur mycket som helst... Det är proppfullt på bandet och hur mcyket dem än lägger ner i kassarna så finns det hur mycket som helst kvar. Kön bakom dem växer och eftersom jag bara står och tittar tänkte jag, snäll som jag är, att ja skulle hjälpa till. Jag menar, vem kan inte känns igen sig i paniken och stressen över att ha en massa varor att packa i kassar och fler kunder som står och stampar bakom?
Och vad får jag till svar? 
-Vi kan nog allt packa våra varor själv..
Ja men ursäkta mig då.. 

Jag förstår inte hur äldre människor ( och då menar jag alla äldre än 35) kan sitta och klaga över ungdomarna idag, att dem är lata och inte vill hjälpa till eller arbeta eller liknande, när man får såna svar kastade i ansiktet. Sånt gör att jag aldrig mer vill vara trevlig eller hjälpsam. 
Jag kan bli så less och besviken på hur folk är så jag spyr...



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0