Fy tusan va roligt det var!


Gjorde igår min första träning som aktiv spelare sedan oktober..! Var med de tappra 7 och spelade lite mini- handboll, kontrade´, passade och sköt lite!
Va hur kul som helst att få vara med igen och känna på bollen, göra mål, passa osv..!

Det konstiga är dock, att trots att det var ca 7 månader sedan jag var med och tränade, kändes det som att jag aldrig varit borta.. Och ja, det är ju iofs sant, jag har ju vart på varenda träning sedan dess, men det kändes mycket bättre i kroppen än jag trott.. Jag tyckte passarna satt där dem skulle, även om dem inte var tillräckligt hårda.. jag hade rött bra koll på mottagningarna, även om tempot i min hjärna inte är detsamma som i verkligeheten.. Jag ser ju allt i bilder och det är ju också så jag har tränat de senaste 7 månaderna, visuellt och i bilder.. Jag vet vart mina lagkompisar vill ha bollarna, jag vet när dem ska slås osv för att jag har sett det. Jag har sett luckorna, lägena och missarna och kunnat bearbeta det under en väldigt lång tid. Så, förhoppningsvis ska det inte synas att jag har varit borta mer än på den fysiska biten..

Den fysiska biten ja..
Kondis = noll,  (har iofs aldrig funnits, åtgärd löpning + spinning)
styrka = hyfsad, (fortsätta nöta på Rehaben, säkerligen bättre än innan)
Snabbhet= säkerligen noll, (eh, springa fortare)
Spänst= ska bli bättre..(långa häcken, korta häcken, matchlika inhopp, till att börja med...)

Känner iaf att det är på väg åt rätt håll.. Ska jobba med pysket också, måste våga återgå till mitt spel för att kunna spela.. Det jag levt på är ju min förmåga att göra mål, det är det som eftersöks nu (inte funnits i år) och det är det jag måste leva upp till.. Kraven är höga, men det är jag som sätter dem..!

På tisdag får jag träna igen, va roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0