Äntligen ledigt!


Äntligen äntligen äntligen är det dags för lite ledighet..! Efter 17 dagar i sträck med arbete så märkte jag idag hur viktiga dem där lediga stunderna är.. Inte för att jag var trött eller så, utan för att hjärnan inte hängde med.. Jag glömde en massa saker som jag inte gör i vanliga fall och jag var inte alls lika uppmärksam som jag brukar.. Helt enkelt utarbetad i hjärnan..!

Det jag kanske dock har förstått mest är hur farligt det är att arbeta för mycket, när man egentligen inte känner trötthet över jobbet.. Jag hade ju lätt kunnat orka jobba hela den här helgen också, men jag hade nog gjort betydligt många fler fel än i vanliga fall..

Jag tänker då på så många som jag känner som arbetar massor och som kanske inte känner av de signaler som jag gör.. Förens det blir jättefel och då kanske det är försent.. Läskigt..! Tänk på det!!
Jaja, nu ska jag iaf njuta av ledigheten med början om en liten stund.. Sova och då sova så länge jag vill utan någon tid att passa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0