Så var det måndag igen..


Helt sjukt hur fort tiden går.. Det är redan måndag inne på vecka nr 43 i ordningen. Nästa vecka är det höstlov, så efterlängtat hos både barn och personal. Inte för att jag är ledig, utan för att det blir något annrolunda. Det är inte som vanligt, lite lugnare, vilket är skönt.
Och snart snart så åker jag och min älskling till Rom. Närmare bestämt på torsdag. Just nu så pirrar det rätt rejält, det börjar kännas som på riktigt. Idag har jag hämtat hem en resväska, jag har tvättat lite av det jag ska ha med mig och i morgon så plockar jag det sista "hemifrån". Svårt att packa dock när man inte blir riktigt klok på vädret. I går 23 grader varmt, regnt och åska. Idag 18 grader varmt, regn och 8 m/s i vindstyrka. Varmt/ Kallt? Kjol/byxor? Jacka eller inte? Jaja, det löser sig nog. Angenämt problem på något vis.

Helgen då? Ja, i lördags var vi uppe i Avesta och spelade match. Vinst med 25-14 och det får vi väl vara helt nöjda med. Jag tycker att det är skitkul med resorna, bara det att det går så mycket tid. Åkte 12.00 i från Solna och var hemma 21.00...
I går så var jag "hemma" här i Solna hela dagen. Syster yster kom förbi en sväng med hunden, vi tog en promenad runt Råstasjön innan det blev lunch på Thaien. Godaste maten!
Fick också fina naglar inför resan. Tänk vad lite som behövs för att man ska känna sig lite "fräschare". Nu känner jag mig inte helt som en "lodis", som jag kan göra vissa dagar. Ibland så önskar jag att jag hade ett sånt jobb som krävde att jag "klädde" upp mig mer. Kanske man skulle känna sig finare än vad jag gör vissa dagar. Men men.. Jag trivs ju med det jag gör just nu!

Har en massa bilder också, men de får komma senare..
Nu ska jag laga mat till min älskling!

Puss och hej


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej och välkommen tillbaka! Hoppas att du har haft det bäst! Ses i morgon!

2009-10-25 @ 20:02:30
URL: http://hannahochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0