En föreläsare...

..har en gång sagt att det tar upp till 1- 1½ år efter en tragisk händelse/trauma innan man reagerar. Alltså, visst kommer en omedelbar reaktion på händelsen, men en känslomässig reaktion kan dröja så länge som upp emot 1½ år. Jagstår alltså inför en emotionell kris då jag för ett år sen gick igenom en utav de tuffaste perioderna i mitt liv. Jag känner att än idag så påverkar det mig. Det påverkar mig att människor har en sån förvriden bild av saker, eller har gett mig en väldigt förvriden bild av saker. Det påverkar mig att lögner pågår även efteråt. Att jag tillochmed idag kan få veta saker som jag inte visste då. Att känna sig lurad är ju bland det värsta jag vet, att inte kunna påverka och göra mig själv till den allra bästa, jaag avskyr det. och tack, för att detta var känslor som du fick mig att känna. Och känna även idag.
Jag vet att jag får skylla mig själv. Jag kunde välja annat. Men nu gör jag inte det och det avskyr jag mig själv för.

Jag vet också att det här är en period som kommer gå över. Att jag inom en snar framtid kommer att kunna lämna det här och gå vidare som en starkare människa. Jag har ju lyckats en gång, varför skulle jag inte göra det igen?
Och i slutändan, så är det jag som kommer stå som den lycklige. Jag har en underbar människa vid min sida som jag älskar mest av allt och som jag älsklar så som jag aldrig älskat någon annan människa någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0