Bilder från Rom



Ett regnigt Rom, men nu var vi framme iaf! Trodde vi...



Hotellrummet



Mäktigt!



Man är inte stor i detta sällskap



Utsikt från resturangen



Reseplanering







St Petersplatsen och den begynnande kön in till St Peterskyrkan



Gott om sittplatser, eller?



En viss svensk känd skådespelare finns gömd i denna bild..



Inne i St Peterskyrkan. Denna plats har en betydande roll i filmen "Änglar och Demoner".



Vackert!



"Forgive me Father, for I have sinned. It´s been ... since my last confession.."



Min Älskling!



Of Course!



Meter efter meter med dessa fantastiska målningar i tak, på väggar och ja, typ överallt!



Inne på Vatikanmuseet, fast ute..



Allt är stort i Rom tydligen..





Det finns en förklaring till varför denne stackare saknar vissa delar på sin kropp. I "Änglar och Demoner" tror jag visst att det var jag hörde den..



...Där fanns också förklaringen till att denne man har ett löv i stället för annat..



Modell över Vatikanen



Hittade otroligt god glass i en liten "butik" på väg från Vatikanen. Alla kom ut därifrån med gigantiska glassar och ja, för 20 kronor så måste jag väl säga att de var väl prisvärda..



Tydligen är det så att min mun förstoras x 4 när jag äter glass.. förstår ingenting!



Men gott är det! =)



Med St Peterskyrkan i bakgrunden



Bron som leder fram till Castel Sant´Angelo



Lovley



Castel Sant'Angelo





Floden Tibern, en av broarna och sen St Peterskyrkan. En av mina favoritbilder!




Mys!



Jag älsklar dig!



Piazza Navona



Fontana di Trevi

'

Ett måste!



Minst lika intressant som själva fontänen.. =)



Spanska Trappan



Det här var ungefär hälften. Nu ska jag gå på bio!
Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0