Jag längtar efter våren!

Klockan är halv 6 denna söndagskväll. Det är inte mörkt ute, vilket är skönt. Det är dock inte ljust och uppiggande heller. Kan det vara så att det regnar ute? Lät som det alldeles nyss.:!
Jag har legat här på soffan och degat framför filmen "Made of Honor", en sån där lagom feelgood film á la kärlek hit och dit, lyckliga slut osv. Jag är nu skittrött och skulle egentligen bara vilja sova, jag vet ju hur det blir dock, alldeles för sent ikväll då.
Skulle vara så skönt att faktiskt komma utvilad och pigg till jobbet en måndagsmorgon.

Jag längtar efter våren! Jag längtar efter solen, det gröna, det varma.
Jag längtar efter att kunna sitta på balkongen och fika och se att det kommer gröna blad i mina tråkiga krukor.

Kunna ta en promenad i vårjackan, utan att behöva gå runt med mössa, vantar och halsduk.

Känna känslan av att vara kär (även om ja inte har några planer på att bli det just nu..), bara så där härligt som det kan vara på våren!

Jag vill känna att sommaren närmar sig med alla dess äventyr. Jag vill bort från denna gråa trista tid nu!








Härliga vår, kom hit nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0