Det som inte dödar, härdar

Jag tycker verkligen att det här ordspråket stämmer..

För visst är det så, att allt som man är med om i livet gör något med en, och även om det känns tugnt just då, så ger det en styrkor som man inte visste att man hade.
För mig så är det så, att det som är okänt för mig, skrämmer mig. Jag vill gärna veta i förväg, vara förberdd,ha kontroll. När jag inte har det blir jag osäker..
Tänk handbollen t ex.. Innan så hade jag inte en aning om hur det skulle vara om jag inte hade handbollen. Hur skulle det gå om jag slutade träna, om jag inte träffade laget, inte spelade matcher? Nu vet jag.. Det är inte så att hela världen går under.. Det är tråkigt, visst, men inte allt! Det finns annat som är viktigare..!

Jag vet mer och mer för var dag som går, vad jag klarar av och inte. Det är en mäktig känsla, samtidigt skrämmande..! Livet kommer att fortgå, och det är okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0