När man inte är tydlig nog..


Måste bara berätta om en sak som hände på jobbet idag med mina sötnötter. Det är rätt lustigt egentligen vad man lätt tar saker och ting för givet. Tack och lov för barnen att de snäpper en tillbaka till verkligheten då och då.

Vi höll idag på med att dekorera pepparkakor med kristyr. Varje barn fick varsin strut med kristyr att använda till sin pepparkaka. Eftersom vi skulle avverka runt 60 barn på en timme så går allt på löpande band. Man hinner inte riktigt med alla så mycket som man kan tro. Två pojkar, 6 år, sitter och jobbar med sina pepparkakor. I farten säger jag till dem att när de är klara ska de ta ett papper och skriva sina namn på för att sedan lägga dem på torkningsbordet. Jag fortsätter sen med att hjälpa de andra barnen. När jag kommer tillbaka till dessa killar har de gjort precis så som jag sa... Fast inte som jag tänkt. De hade nämligen snyggt och fint skrivit sina namn på papper...Med kristyren :)

Så, är man inte tydlig nog med sin instuktioner, ja då får man sig ett gott skratt då och då!

Sötnötter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0