Min underbara helg.. Så här långt..


Det hela började med att jag i fredags läste ett mail jag fått. Det var underbara Sonja som undrade om någon ville bryta vardagen med en hotellnatt på Rica Talk Hotell utanför Stockholm. Undebrart härligt tänkte jag tills jag såg att det var flera timmar sen hon skickade mailet. Gjorde en chansning och skicade iväg ett sms men tänkte inte så mycket mer på det sen...
Då får jag svar om att rummet finns kvar och erbjudandet att ta över det, vilket jag självklart gjorde. Priset var helt överkomligt och jag som inte fått nån ordning på den julklapp jag planerat till min älskling tyckte att det här kanske kunde bli lite bra iaf.

Ringde upp C och sa att jag hade en överraskning till honom ikväll och trots många frågor coh en massa nyfikenhet lyckades jag hålla mig utan att säga någonting, fast jag var som ett barn på julafton och bara ville avslöja allting eftersom jag var så glad och förväntansfull.

Hem från jobbet och packa i lite nödvändigt såsom tandborse och mjukisbyxor. C fick en vägbeskrivning i handen vilket han inte blev mycket klokare av. 11 minusgrader ute. Underbart.

Väl framme möttes vi av det här gigantiska huset som var mycket finare än jag trott. Jag gick upp och började checka in medan C fick hitta parkering. Den ulliga tjejen i receptionen hade placerat oss högst upp, dvs på våning 18 med utsikt mot Globen. Och gissa om vi möttes utav en fantastisk vy när vi öppnade hotelldörren? Det var bland det finaste jag sett!
C var nu iaf riktigt glad över sin julklapp, vilket gör mig riktigt glad.
Vi la oss en sväng på sängen för att vila lite och titta på utsikten innan vi skulle bege oss iväg och äta. Då hotellresturangen var stängd bestämde vi oss för att se "Bonde söker fru" innan vi skulle ut på matjakt. Vi hade en "rolig" stund i parkeringshuset med att försöka lista ut hur man tog sig ut ur grindarna men till slut så.. =)
Hittade en Kina-resturang i Årsta med 4 små rätter som satt otroligt bra i våra hungriga magar. Tillbaka till hotellet med maten och sen bara en lugn och mysig kväll på ett underbart ställe. Somnade som ett litet barn före tolv tror jag och sov så där underbart gott som man bara gör på hotell!
Vaknade straxt före 9 och gick ner och åt frukostbuffen som för övrigt är halva nöjet med att bo på hotell. Massa gott fanns det och för första gången på väldigt länge (om någonsin) åt jag pannkakor med lönnsirap, vilket var väldigt gott! Det kändes stundtals som att man åt julbord istället för frukost, eftersom allt fanns där. köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, ägg och gravad lax! Men så ska det väl vara...!



Våning 18



Det är helt omöjligt att fånga den vackra utsikten från rummet och göra den rättvis.. Här är iaf ett suddigt försök. Det lilla röda i mitten är för övrigt Globen, kärleksrödfärgad kvällen till ära såklart! =)



Både ute och inne på samma gång! =)



Fyla små lätter på lummet! Underbart gott och stor mysfaktor! Vem behöver en fancy resturang när man man bo på ett fancy hotell?



Det är inte alls samma känsla, men en liten inblick i hur utsikten såg ut..



Jag har ju personligen en stor kärlek till underbara stora fönster. Och det fanns det i vårt rum!



Tack min älskling för en underbar helg så här långt. Och tack för att du är min!


Så underbart skönt hade vi iaf och det var precis som Sonja skrev, bryta vardagen. Vi båda har haft rätt mycket så här på slutet och C i synnerhet. Jag ville verkligen ge honom möjligheten att bryta av, ta det lugnt, sova gott och få ladda lite batterier inför de sista dagarna. Och jag hoppas verkligen att han blev så glad som det verkade! Ett helt underbart dygn som jag gärna tar tillfället i akt och gör om!

Efter att vi checkat ut begav vi oss till Heron City, där vi shoppade lite julklappar och sedan såg "Avatar" i 3D. Jag måste ju säga (utan att ha sett den i vanlig version), att det var grymt häftigt att se den i 3D. Otroligt välgjord och bra film, med gråtfaktor på sina ställe..! =) Väl sevärd!

Nu är det söndags morgon, tro det eller ej. Vaknade klockan 6 i morse av att jag inte ställt väckarklockan. Ställe den på 6.45 för att straxt därftere komma på att jag inte skulle börja jobba förens 9 och ställde om klockan till 7.45. La mig ner och tänkte på att va skönt att jag somnade i går utan söndagsångest då jag i samma andetag kom på att va fan, det är ju söndag idag! Helgen har vart så innehållsrik så det kändes som att den var slut redan.
Idag är iofs en rätt trist dag.. Städdag.. Men mem, det blir fint nät det är klart..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0