Det var det där med att sitta hemma och fundera...


Nu vill jag börja jobba.
Eller, ja det finns andra saker jag hellre skulle göra än att varken sitta här eller jobba..
Men men, hellre jobba än att sitta hemma. Jag funderar så mycket när jag är hemma.
Det finns alldeles för mycket tid till det.

Läste igår på Facebook om att min barndoms stora kärlek gift sig.
Grattis och kul för honom!
Jag har också hört ett rykte om en annan kär vän som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om.
Hur som helst, det händer saker i folks liv.
Folk växer upp och blir "vuxna", och det går så jäkla snabbt just nu!

Själv känns det som om jag står och stampar.
Åldersnojja, javisst..!
Men va fan, det blir ju inte riktigt som jag hade tänkt mig och som jag sagt innan, tiden går för fort!
Vad har jag egentligen lyckats prestera i mitt liv?
Vad kommer jag att lämna efter mig?
 I dagsläget, inte mycket.
Jag är inne i en hemsk svacka just nu, där inget är bra.
C frågade mig häromdagen vad jag är bra respektive dålig på. Kunde jag svara på det? Nej...

Allt va så mycket lättare när man va liten.
Man var bra på allt.
 Det fanns inget som man inte klarade av.
Man var inte rädd för mycket, det fanns inga hinder och inga problem.
Var man kär i nån frågade man chans och så var man (förhoppningsvis) ihop.
 Kompisar hade man alltid. Det spelade ingen roll hur man såg ut eller vad man hade för bakgrund, bara man hade kul så var det det viktiga.
Tydligt och klart. Inte en massa annat. Inte som idag.
Kanske är det därför som jag längtar tillbaka till jobbet. För att bland barnen, är allt så okomplicerat.
Det är oftast bara glädje och lycka så som det ska vara.

Nej, dags att ta mig ur den här svackan.
Göra nåt vettigt.
 Som att handla mat och sedan ta tag i livet.
Eller ja, lägenheten iaf!

Puss på er!



C, Vet inte om du läser, vill iaf att du ska veta att jag är glad att jag träffat dig.
Du gör mina dagar härliga!
Tycker om dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0