Påskafton






Det går inte många minuter från det att dörren öppnas tills det att man möts av denna..









Denna hemska lilla boll har jag under dagen sparkat bort mot skogen kanske 100 gånger.. Minst...
Nu har han även luskat ut hur man får ner bollen från busken eller hur  man hittar bollen i lövhögarna.. Damn..










Vi åkte upp yill Källa Hamn idag, underbart fint är det där. Vattnet (Östersjön) ligger som en spegel just nu, det är väldigt lugnt ute till havs.










Mamma och jag tog en promenad med hundarna ner till vattnet. Landskapet är fortfarande ganska tråkigt, dock så är det inte långt kvar tills allt gräs 'är grönt och härligt och korna storsar fram och tillbaka på denna stig!










Även i den här viken ligger vattnet alldeles stilla. Ja, det är ju inte så mycket vatten här just nu.











Hundarna trivs också nära vattnet! Ett dopp sa dem inte nej till! Mamma däremot... Badkruka!










Själv tog jag ett dopp, om än bara till knäna! Skönt var det, inte alls så kallt som jag trott! Hade det inte vart så jäkla långt hem, ja då kanske ja hade badat hela jag! =)












Vanlig syn här på Öland. Fiskebodar av sten..










Skitiga hundar har dragkamp i ett vattendrag...!











En av Ölands alla stenmurar.. Eller grunden av den iaf!












Baloo fick lite problem när han skulle ta sig igenom stenmuren med pinnen. I protest stannande han därför kvar på andra sidan.. Tills han i panik förstod att vi inte skulle vänta på honom.. Då löste han problemet.. =)











Kastanj- knopp!











Glad Påsk!



Det tar för övrigt nästan en timme att göra ett sånt här blogginlägg...
Kan inte blogg.se hitta ett smidigare sätt att ladda upp bilder i sin blogg?

Hoppas ni har det bra därhemma!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0