Stockholm Halvmarathon- En blöt historia!


Det vankades fuktionärsuppdrag igen! Och idag handlade det om Stockholm Halvarathon. Jag tycker att såna här uppdrag är jätteroliga, man får träffa folk och göra sånt som jag in vanliga fall inte gör!

Dagen till ära skulle vi ansvara för lite avspärrningar runt om i stan inför loppet. Kändes ju inte så där jättejobbigt.. Tills jag klev ut genom ytterdörren och himlen har öppnat sig.. En dag i ösregn, jippie!

Väl inne i stan fick vi våra arbetsuppgifter.. Spärra av Hamngatan på diverse ställen..
Hamngatan, där kör det ju inga bilar.. Vi började nere vid Hamngatan- Kungsträdgårdsgatan (kaos-korsning) för att senare spärra av Birger Jarlsgatan- Hamngatan och Regeringsgatan- Hamngatan (Uppe vid Gallerian- NK).

Till vårat förfogande hade vi lite poliser till hjälp och tur var det, annars hade vi fått det tufft.. Dem har någon sorts konstig makt dem där herrarna och damerna som vi i våra illgula västar inte har.. Kanske för att deras hade texten "POLIS" på ryggen och vi ingenting..=)

Jag och Marie och Niklas hade iaf ansvaret för Birger Jarlsgatan in mot Hamngatan, korsningen nere vid Dramaten. är åker x antal olika busslinjer, Spårvagnen, miljoner taxibilar, turistbussar och "vanliga" bilister.. Lägg på det några hundra vanliga fotgängare så får du våran eftermiddag.. Det kändes rätt möktigt och stå där mitt i gatan och dirigera om trafiken trots deras protester, hårda ord och sånt!
Hade en riktigt kul eftermiddag och hade det inte varit för regnet så hade den vart ännu bättre! Hoppas på flera såna uppdrag!

Hem till Marie och Niklas bar det sen, för att få på sig torra kläder och äta lite mat.. Kom hem till detta; härligt med hund va? =)



Jaja, skön dag, nu sova.. Sen söndag? Var fan tog den här helgen vägen då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0