Hur ofta tar ni er tid att njuta av tystnaden?

Jag har precis kommit hem.. Hem till en ensam mörk lägenhet där bara katterna håller låda.. Hem till en lägenhet där ingen teve är igång, inga lampor tända och bara tystnaden som sällskap..

Och tro det eller ej, men det var underbart..! Det var så skönt att bara få vara, tystanden och jag.. Kika ut genom fönstret och se mörkret..!

Jag upptäckte så mycket nya saker, vilka ljud som hörs och inte... Man lär sig uppksatta tystnaden när man inte är med den så ofta.. Det fick mig att fundera:
- Varför väljer vi bort den underbara tystnaden för så mycket ljud hela tiden? Hur ofta tar Du dig tid att njuta av tystnaden?

Jag själv skulle nog kalla mig lite allergisk mot tystnad.. Jag befinner mig ju dagligen i ljud, ganska så höga såna.. När jag åker bil på morgonen är det hög musik som gäller.. Likaså hem..

Samtidigt, så inser jag ju nu när jag sitter här och skriver varför det är skönt att ha sina egenvalda ljud.. Grannen spikar i väggen, 22.13 en lördagskväll.. INTE OK! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0