Helgen som gått: roadtrip, bilköpartankar, spontanbio


Skönt med långhelg! Allt känns så mycket roligare när manvet att man har så mycket extra tid att spendera..! Det gör lixom inget om man sover lite extra länge eller inte stressar som en tok. Det här är i alla fall vad min helg erbjudit:

Fredag, Nationaldagen:
Uppe i lagom tid, tror jag gick upp runt 9 och kände mig utvilda och taggad! Åkte till syrran tillsammans med Patrik och vi begav oss ut till Bromma och Bromma Zoo, för att shoppa lite blandat. Syrran, som skulle hämta sin nya hundvalp, hade en lång lista på saker som skulle köpas.. Själv hade jag inga planerade inköp att göra, men gick ändå därifrån med kattsand och liknande.. Lika bra när man ändå är där..!
Tillbaka till Solna för att käka lunch, Hälsotallrik som är så himla god, innan det var dags för oss att sätta oss i bilen och bege oss.. 3 timmar i bil söderut, ner mot Vimmerby. Tur att N har AC i sin bil, annars hade jag garanterat dött.!
Väl framme långt in i den småländska skogen, i ett litet samhälle kallat Frödinge (känt för sin ostkaka..=)), hittade vi ett litet rött hus och dess ägare. Marie va som vanligt överfnissig pga av nervositet, men det släppte rätt snart när hon fick se de små hundarna.. Ja, eller små och små..! 11 veckor va dem..!
2 timmar senare, samtal om både det ena och det andra, några glas saft och ett och annat hundskall tog vi den lille rackaren och åkte hem igen..! Middag i Tindered (?) och glasspaus i Söderköping, sen hem för att få efterlängtad sömn!

  Laddad för Road- trip!

 Marie testar hundsängen (eller hennes blivande säng?)

 Den lille på upptäcksfärd =)

 Får jag följa med hem? Helt klart en liten Doris, men jag tror det blev Lizzie..!

 Liten sov gott på hemresan!

 Dem där fram som inte fick gulla med hunden hela vägen hem =)


Lördag, blandad kompott

Patrik jobbade, åkte jag med mamma och pappa till Biltema i Tumba. Alltid kul att få komma ut och göra något även om det kanske inte är det mest intressanta ställe att spendera sin tid på.! Gott om intressanta människor finns det iaf!
Tog en trip ner till den mest konstiga butiken jag stött på, PayC.. Senast jag var där vart jag livrädd pga av alla konsiga människor som spenderade tiden i butiken, som då såg mer ut som ett bombnedslag än butik. nu var det folktomt och rätt städat faktiskt.. Skulle köpa en transportbur till katterna, som mamma köpt tidigare (allt är 50-70 % rabatterat i butiken, bör kanske tilläggas..).. den va så klart slut, men hittade ett annat fynd istället.. En stor resväska á la efterlängtad till halva priset.. 230 ;- kändes som rena rånet, men helt klart toppenbra för mig!
När vi varit i Tumba drog vi kosan upp till Vallentuna, där pappa sett en fin bil som han ville visa mig.. En fräsch Volvo, som helt klart kunnat blivit min, om vi inte klivit in på Svenska Bil vägg i vägg med Volvo.. hittade en urfin Saab, som nu satt griller i huvet på mig..! =) Måste bara bli av med den gamla till ett bra pris!
Hem och iväg till affären där vi handlade middag och ingredienser till min hemmagjorda Strawberry Cheesecake..! Aldrig gjort förut och inget bra recept hittade jag heller, så jag testade mig fram lite.. Resultatet blev lyckat och kakan åts upp av patrik, mamma pappa och Niklas som kom hit och fikade på kvällskvisten.. =)
Halv elva kom jag på idén om att gå på bio... Kikade in på SFs hemsida och hittade att Rigoletto visar massor av film sent på kvällarna..! Drog iväg lite sms till folk, men ingen som nappade så Patrik och jag åkte in till stan själva.. Lyckades få tag på brosan som mötte oss utanför bion tillsammans med Alina.. Hamnade på "The Ruins", en väldigt läskig film sades det i förhand, men njäe.. Så scary va den inte.. lite halvskum och obehaglig, men inte läskig.. Lite smått bevsiken åkte vi hem igen och ner i sängen, trött som få..!

 Popcorn är ett måste på bio =)

Söndag, sovmorgon!
Fick sova längre, trots att jag sagt till pappa att ringa och väcka oss i tid.. Vi skulle nämligen bege oss till Saab Akalla för att kolla på deras begangnade bilar.. Dock blev besvikelsen stor när vi kom dit och de begagnade bilarna inte hade en ålder på mer än max 1 år.. Helt sjukt ju, då kan man ju lika gärna köpa en ny bil.. Hem igen, kolla på bilar i Täby och Danderyd innan vi åter igen åkte upp till Vallentuna.. Denna gången fick jag även provköra bilen, vilket va skojj..! Nu återstår bara att lösa det praktiska, som den gamla bilen och den ekonomiska biten.. Jag hoppas det löser sig lagom till kursen och semestern.:!

Nu är jag skittrött och ska ta en sväng in i duschen innan jag går och lägger mig.. Trött som få..=)

Natti!

Kommentarer
Postat av: Marie

vi vill oxå gå på bio :(

2008-06-09 @ 14:08:28
URL: http://enstyckeborjes.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Grattis - du vann en bok på charlotte.nu! Maila din adress till mig på [email protected] så skickar jag vinsten med posten.

2008-06-09 @ 16:36:54
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0