Black Out


Känner ni till fenomenet blogg-tänkande, då saker som händer i ens vardag plötsligt spelas upp som ett riktigt bra blogginlägg..? Där man ser framför sig vilka bilder som ska vara med och hur texten ska formuleras för att det man skriver om ska bli så intressant som möjligt?
Fick ett sånt moment i går på jobbet.. Vet precis vart jag stod och vid vilken tidpunkt.. Men innehållet är som bortblåst, finito, gone.. Helt sjukt hur en sån bra tanke bara kan försvinna.. Har spenderat gårdagskvällen och tiden nu på morgonen med att försöka komma på vad det handlade om men utan resultat.. ingen tät- känning alls..

Inte gjorde det saken bättre att jag, mitt dumma nöt, klickade på nån länk här på datorn för att flytta min blogg och där med inte kunde logga in under gårdagskvällen.. Men men, sånt händer väl.. Synd bara att det var just nu!

På jobbet vankas det skolavslutningar och under gårdagen hade vi konsert med de små barnen..! Sötnosarna skulle sjunga i kör x antal sånger och kämpade på bra där med texter, toner och att stå stilla..! INte lätt när man är liten.. =)
På väg ner till parkeringen ser jag en pappa och sin dotter komma cyklandes.. Ja, eller dottern cykla, pappan sprang efter och höll i en sån där stång.. Första gången på 2 hjul kan tänkas.. Fort går det och trots att pappan säger att det kan va bra att sakta ner så är det ett steg för mycket i inlärningen..! I sin skräckblandade förtjusning skriker barnet "Du, pappa! Det va inte lätt det här!" Kunde inte annat än att skratta lite för mig själv..! Nej, lära sig cykla är inte lätt..! =)

Nu ska jag iväg och jobba.. Sen försöka hitta en klänning till avslutningen + x antal presenter.. Sen träning och efter det, kanske jag får åka hem..:)

Puss och hej!

barn lär sig cykla med stödpinne
(från http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_har_barn/utrustning/dags_att_koepa_cykel?/)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0