Packningsdags?

Okej, klockan är nu lite över halv ett.. Om 4½ timme ska jag sätta mig i bilen och åka mot Annas hus, för att hämta henne. Klockan 06.05 går tåget ner mot Falkenberg.. Och jag har packat så här mycket: 0

Mina största problem just nu är nog hur jag ska få plats med allt, eller rättare sagt, hur många väskor jag ska släpa med mig. Väskor, på tal om ingenting, är min nya last, eller har väl alltid varit. Så här började det:

Som en ung tjej älskade jag att köpa väskor. Alla färger, storlekar och sorter. Det slutade med att min mamma gav mig väskförbud, vilket faktiskt hjälpte ett tag.

Jag har aldrig varit en sån som brytt mig speciellt mycket om kläder, eller kanske ska jag säga, hur det Faktiskt såg ut på mig.
Jag minns den period då det började bli viktigt med kläder. Det var min ett år äldre kompis Vicke som började slå in det i huvudet på mig. Levi´s 501, det var det man skulle ha eller ingenting alls. Jag har ju tillhört dem som sprang runt i tajts och inte brydde sig så mycket mer om det. Men just Levis...

Jag har heller aldrig haft överflödigt med pengar, så ett par Levis- jeans kunde jag ju snabbt glömma. Så, kläder har väl egentligen inte spelat mig så stor roll.. Det har mest spelat andra en stor roll.

När jag började högstadiet var det "Fruit of the Loom"- collegetröjor som gällde samt Crocker-jeans utan bakfickor.. Jag köpte inga såna heller och oj va ute man va då.. Det är ju inte heller så att alla dessa kläder som enligt andra var "måste-kläder" passade på mig..
Minns flera gånger som jag stått i omklädningsrummen i klädbutikerna och svurit och gråtit över fina kläder som helt enkelt inte passat..
Eller alla dessa kläder jag köpt (och fortfarande köper) för att dem "passar om jag har det stora tröjan över eller om jag håller in magen tillröckligt länge, eller om jag gör sig eller om jag gör så.."
Det är sällan som jag faktiskt har på mig kläder som jag trivs i och verkligen trivs i dem.. Oftast är det med tanken i huvudet om att det här kommer inte passa sig i andras ögon..

N
og om det.. Min nästa last var skor! Skor i massor, olika former och färger.. För om kläderna inte passade, så fanns det ju alltid skor.. Skit samma om jag såg ut som trash, jag hade i alla fall snygga skor..
Tyvärr, och jag säger tyvärr just därför, så kom jag över den fasen också.. Det slutade med att skorna inte alls gjorde mig. Jag är ju ingen "high-heels-girl", utan passar bäst i mina bekväma gympadojjor som svettats både en och två gången för mycket. Dessutom, så är snygga skor väldigt dyra i längden.. Så, det var faktiskt rätt länge sen som jag köpte riktigt snygga skor.. Men, jag trivs lika bra i min tre senaste "Friis&Co"- plastdojjor som är sommarens skor för mig..

Så, tillbaka till väskorna. Dem spelar det ju i alla fall ingen roll hur jag ser ut.. Nästan inte iaf.. en väska är alltid en väska, och dessa funktion är densamma.. Att samla alla de saker som jag helst ska ha med mig vid just det här tillfället.. Fick ju "bara" med mig två extra hem från egypten..
Det är ju nåt speciellt med dem.. Man kan byta ut dem, man kan ha dem flera dagar i rad.. Man kan dra lögner om dem eller skryta om dem, oavsett, så fullföljer dem mina behov just nu.. Därav väskproblemet inför resan..

Problem 1: Antal
Ska jag ta med mig a: 1 större handväska + 1 mindre handväska + 1 standväska + resväskan
eller                            b: 1 större handväska + 1 mindre handväska + resväskan

Problem 2: Färg
Den störra handväskan är svart. De mindre är svart och Beige. Strand väskan är svart.
Ska jag va tråkig och gå "All black" eller piffa upp mig själv med min snygga beiga?

Problem 3: Plats
Kommer jag få plats med alla väskor? Har jag behov av så många väskor? Eller är det "vaste of energy" att släpa runt på en massa onödigt bara för att?

Ja herregud.. Det återstår väl att se när jag nu ska börja packa..

So long..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0