Handlingsförlamad

Hej alla Bloggläsare!

Hoppas allt är bra med er!
Jag har ju i ett svagt ögonblick lovat att bli mer personlig i bloggen och då måste jag ju självklart också se till att allt är fint med er..! =)

Idag är det onsdag, jag har fortfarande ont i halsen och känningar av huvudvärken som jag dragits med fram och tillbaka sen i lördags och trots att jag troligen är feberfri så känner jag mig rätt mör..
Det är så typiskt, för jag var ju igång och hade massor planerat när jag blev sjuk. Och kanske är det därför jag också blev sjuk, för kroppen vill tala om för mig att semester är till för att vila..
Det är bara det, att när ska jag få allt gjort annars? Jag skulle behöva:

- Städa hela lägenheten, plocka bort massor av saker som bara ligger för att förhoppningsvis få ordning här hemma
- För att få ordning här hemma måste jag göra i ordning bokhyllorna..
- Jag skulle behöva rensa frysen, som är full av saker som aldrig kommer ätas och skulle behövas fyllas av saker som vi faktiskt äter..
- Jag skulle behöva fixa och packa och allt sånt..
- Oj, höll på att glömma.. Balkongen.. Stor Suck!

Samtidigt, jag är ledig.. Jag ska inte behöva göra någonting..  Snart är ja ju igång igen, med allt.. Jobba, handboll osv osv.. Jag kommer behöva vara utvilad om ja ska orka med den här hösten..

Idag är det härligt väder ute..! Synd bara att morgonsolen inte ligger mot min balkong, hade varit mysigt att ta min kaffemugg och sätta mig i solen och fika... Skulle så gärna vilja ha ett sånt där litet bord och stol i loftgången, där morgonsolen är.! Hade vart mysigt..!

Jaja, nej.. lite film, kaffe och sen ta tagi i någon av ovanstående punkter..!

Har Du något bra tips på hur jag får ordning i min skalle för att kunna ta tag i saker och ting? Snälla, skriv gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0