Årsresumé

Eftersom jag åker till Leksand imorgon så kommer jag ju inte kunna göra någon årsresumé där uppifrån.. (inget internet..) Fick därför ta inspiration i från Lindas blogg

Så, här kommer Therese årsresume för 2008:

Gjorde du något 2008 som du inte gjort förut?
Ja, det stämmer. Jag var i Afrika för första gången, och där samlade jag många nya erfarenheter. Bland annat så snorklade jag "på riktigt" för första gången, vilket var en upplevelse.
Jag blev också officiellt sambo för första gången. Om än en kort historia...
Jag tillbringade en vecka på Öland själv, vilket var nyttigt och härligt. Har jag nytta av nu!
Jag och Anna åkte på Road- trip till Falkenberg! Mysigt, roligt och underbart kul! MAssa bra minnen därifrån!
Jag har blivit ägare till ett hus..
Jag var tränare för ett handbolls a-lag på seniornivå.
Jag blev tränare för handbollsskolan.
Sen har jag säkert gjort andra saker också, dock inget minnesvärt tydligen..


Har du något minnesvärt datum?
Sommaren kommer jag nog minnas som något bra. Inget speciellt datum kanske..
Andra datum vill jag inte minnas som några bra..

Höll du några av dina nyårslöften?
Har inga.. Lika bra, för då kan man inte bryta dem..

Blev någon/några av dina kompisar föräldrar i år?
Ja, flera stycken faktiskt..! Många gamla klasskompisar och sen en barndomskompis.. Och mitt X.. Hjälp, det var ett gäng..! Grattis till er!

Dog någon som stod dig nära?
Nej, peppar peppar..

Vilka länder besökte du?
Sverige, Egypten och Åland (får räknas som ett annat land..)

Är det något du saknar från 2008 som du vill ha 2009?
Mera resor och ärlighet! Hur svårt kan det vara?
Nej, men allvarligt så saknar jag mina vänner lite för mycket. Det har jag märkt nu under julen då jag fått tid att umgås och bara ha det bra..! För lätt att tappa kontakten med sina vänner.. Jag hoppas också kunna skapa lite nya kontakter..

Vad är din största framgång 2008?
Dels så måste jag ju säga det faktum att jag tagit mig tillbaka till handbollen. Att jag faktiskt fixade den rehabträning som jag gick igenom och nådde ett bra resultat med den. Det hade jag väl kanske innerst inne inte trott.. Synd bara att det inte känns så där jätteroligt att spela handboll pga andra omständigheter..
En annan del som jag faktiskt är stolt över är att jag vara nära att landa ett stort stipendium i våras. Gör ett nytt försök till våren, och även om det kanske inte går hela vägen, så är resan dit viktigt för mig!
Jag har under året också fått bekräftat att jag klarar mig själv, på flera sätt. Jag har dock insett att mycket är roligare om man är 2..

Största misstaget?
Oj.. Ja, vart ska jag börja.. Finns massor.. Det största misstaget är nog ändå att jag TRODDE att det jag hade skulle bli något att bygga på. att det var dags för nästa steg när det egentligen handlade om något helt annat. Misstaget jag gjorde var att lite för mycket på en annna person i stället för att bygga upp mitt eget. Jag har alltid trptt att det är det bästa, säkra för dig själv, släpp ingen för nära. När jag gjorde det, öppnade upp mig för ett liv i 2samhet, då sket det sig.. Jag har lärt mig att lite på mina insikter, stå på mig i det jag tycker och tänker och kör mitt eget Race, med omtanke till andra...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag inledde året med att gå med armen/axeln i mitella, efter min axeloperation i november. Den skadan har jag ju nu rehabat, dock så vet jag ju hur lite som krävs för att vara där igen.
Sjuk är jag alldeles för ofta, det är en del av mitt jobb.
Nu sist ådrog jag mig en hälsporre, intresseklubben antecknar.

Bästa köpet?
Min nya bil.. Resan till Egypten... och säkert nåt annat..

Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen, helt klart.. Inte nog med att den kostade lite att köpa, jag har redan reparerat den för x antal tusenlappar och på det kommer ju bensinpengar, försäkringar, skatter osv osv..
Jag har nog lagt rätt mycket pengar på mat också. Alltså, äta på annan plats än hemma i mitt kök.. Dyrt, men trevligt!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, finns massor:
-Jag fick arbeta tillsammans med världens bästa kollega Hannah igen!
- Stipendiet
- Att jag blev frisk från axelskadan
- Falkebergsresan
- Egypten, årets bästa!
- Min familj som stöttar och ställer upp, jämt!
- Kontakter med gamla bekanta..
med mera..

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Jason Mras var väl sommarens stora låt..  Det får nog bli den..

Var du gladare eller ledsnare 2008 än tidigare?
Ja, jag vet faktiskt inte.. 2008 har varit ett år som gått till funderingar. Jag har fått vetsakper om saker som jag helst velat slippa och det är saker som gjort mig mer ledsen än vanligt. Samtidigt vet jag att det funnits värre år... Jag känner kanske att det här är året som jag börjat hitta tillbaka till mig, dock hoppas jag kunna bli MIG SJÄLV igen under nästa.. Så länge jag får umgås med rätt folk som fortsätter stärka mig och inte slå undan fötterna på mig så kommer det nog bli bra..!

Vad önskar du att du gjort mer av?
Jag vet att dte inte spelar någon roll i dagsläget, men jag önskar kanske att jag varit mer uppmärksam på det som är närmast mig, dvs mitt hem och min fd sambo. Det är alldeles för lätt att hamna i en vardagsfälla som man inte tar sig ur. Tar varandra för givet på ett sätt som inte är sunt, och dte får jag ju betala av idag.
Jag önskar att jag umgåtts mer med mina vänner.. Och sparat mer pengar när jag hade pengar att spara..! =)

Vad önskar du att du gjort mindre av?
Jag önskar att jag lagt mindre energi på oviktiga saker för att kunna se det som är viktigt. Jag önskar att jag inte tog på mig så mycket saker som gör att JAG fått ta stryk orkesmässigt..

Hur tillbringade du julen?
Hemma hos mamma och pappa tillsammans med mina syskon och respektive. Sen hemma med katterna såklart..

Blev du kär i år?
Nej, inte mer än det jag var redan.. Blev sviken och besviken dock..
Föressten, Daniel Dalbjer hade jag inte upptäckt innan.. Han är jag "kär" i! =)

Favoritprogram på teve?
För många! One tree hill bland annat..

Bästa boken du läst i år?
Läste jag Stieg Larsson- trilogierna i år? Annars så läste jag "Snabba Cash" och den var bra.. Har läst en massa bra böcker, minns inte alla!

Bästa filmen du såg?
Hur ska jag minnas vilka filmer jag såg i år?

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var i Leksand tror jag.. Jo, det stämmer nog. God mat och tårta!

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mera resor, mindre svek och mera tid med vännerna.. Ja, och fler vinster i serien!

Vad fick dig att må bra?
Handbollen, min famlij och mina vänner och arbetskamrater!
Jag vet att det är ett himla tjat, men Öland och Egypten var också viktigt för mig!

Vem saknade du?
Mina vänner och farmor.
 
De bästa nya människorna du träffade?
Nya handbollskompisar, barnen på jobbet och en hel del nere på Öland..! =)




Det här är ett år som jag kommer minnas på olika sätt. Det har varit en prövning på flera sätt och visst finns det saker som jag är ledsen och besviken över. Tids nog kommer jag att komma över det och kunna gå vidare.
Jag har träffat nya underbara människor som bekräftat det som många säger om mig men som jag inte riktigt "fattat", jag har fått testa mig själv och fått bekräftat att jag har en inre styrka som är få förunnat. Jag har en stärkt SJÄLVKÄNSLA som gör att det är lättare för mig att skilja på det jag gör och den jag är.
Tids nog hoppas jag också kunna få en bekräftelse på att det är okej att "bara" vara den jag är.. Att jag inte alltid behöver vara den starka Therese som kan säga ifrån, leda och styra upp. Ibland vill jag vara "liten" och bli omhändertagen.

Jag jobbar på hårt med det jag påbörjat, ett förändringsarbete med mig själv. Tids nog hoppas jag kunna sprida detta till andra.
Jag hoppas också att under 2009 kanske kunna göra en utlandssejour, kanske volontärarbete under sommaren? Varför inte, jag har ju tiden! Passa på nu när du kan Therese, tid för famlij kommer senare..!
USA finns
fortfarande kvar, oavsett vem du åker med!


Min Familj, mina vänner
Jag Älskar Er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0