Update Tisdag: Ikea, tidig eftermiddag och Handboll


Hej Alla!

Gud, jag känner lite prestationsångest, har ökat antal besökare rätt väsentligt och så skriver jag inget intressant för er att läsa. Jag kan väl kanske inte påstå att allt jag skriver är så spännande, men men, jag skriver ju iaf.!

Är för tillfället helt slut och anledningen till att jag inte redan sover är för att kag troligen inte kommer att komma upp ur soffan.. Vet inte om jag ens vill testa min bens förmåga att bära upp mig nu för risken är att jag faller i hop som en säck på golvet, och det har jag ingen lust med..=) men men, återkommer till detta..

Öppnade idag, dvs ute på jobbet klockan 07.00 (eller mer exakt, 06.48). Hade lite panik över larmet, alltid läskigt när man inte är van, men det var inga problem..! Satte mig vid datorn och jobbade lite innan första barnen kom vid 07.50.. Känns mindre kul med tanke på att det är 50 minuter till ingen nytta alls, men men.. Jag slutar ju tidigare då också..

Eftersom det inte är så många barn där nu och mycket personal, så finns det möjligheter till annat. Jag och mina kollegor tog en tripp till Ikea, hittade lite grann men det är svårt att  få en bild över hur det kan se ut när vi inte hunnit börja möblera. Imorgon finns det förhoppningsvis tid till det..
Känner att det ska bli skönt att få komma igång och jobba ordentligt.. Har saknat alla mina goa barn och känslan av att varje dag är värdefull för de små liven. Nu har vi ju en sån bra tanke kring hur det ska bli, hoppas bara att vi lyckas få med alla i samma tillstånd så att det blir så bra som möjligt! Om inte annat så får vi ju köra hårt själva, så kanske de andra märker skillnaden på nöjda barn och föräldrar i en trygg grupp..!

Var hemma vid 15- snåret och ja, det är oerhört skönt att få en tidig eftermiddag ibland! Kom hem, kollade lite på teve, gick igenom mail och bloggar, sov rätt länge och vaknade i god tid innan träningen och han med allt det jag skulle hinna med innan (om ändå lite stessigt med tanke på visst nyckel-problem).
Tog en tripp ner till det ökända Ryss- gymmet nere i Tibblehallens källare och gissa om jag kände mig riktigt felplacerad när jag kom in där.. Skulle ju bara cykla lite, köra lite roddmaskin och lite stryka.. Kände mig så otroligt utstirrad och borta, så det blev bara lite cykel och stryka.. okej, det var inte enbart för att jag kände mig off, utan för att ryssgymmet är helt värdelöst för min del.. Ingen rodd, inga masikner, ingenting.. Så jag gick därifrån..
Handbollen gick över förväntan, även om jag känner att jag är ljusår i från.. Timing, mottagningar och i vissa fall passningar är inte där jag vill vara men men, jag antar att det kommer.. Vad kan man begära efter första träningen? Vore kul om det kom ner mer folk bara.. 6 stycken tappra ger ingen handbollsmatch..

Så, åter igen till tröttheten.. Sprungit som en tok, sovit för lite och inte ätit tillräckligt det är vad jag tar med mig till sängen nu..! Puss på er!

Någon som vill ha´en kelsjuk katt? Du får den gratis!

Entre

Bilden är lånad från Täby AKs hemsida: www.taby-ak.se
Fotograf Olle Harju

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0