Mitt jobb


Det finns så mycket underbart med mitt jobb mitt i allt elände. Jag väljer att skriva om det som är bra idag, för det är ju egentligen det som är värt något!

Tex så får man ofta höra sköna kommentarer från barnen som "Vad jobbar du med" osv.
Idag kom den sötaste på länge.

Thaikycklinggryta till lunch. En tjej, 7 år, står och tar mat samtidigt som hon pratar med någon kamrat i ledet.
"- Ja, kycklingen var god, men jag gillade inte de här långa.. (någon form av grönsak) Fröken säger att de är Rådjursskott.."
- "Rådjursskott? frågar jag.
- "Jag tror inte att det är rådjur i kycklinggrytan".. fortsätter jag.
-" Jo, men fröken sa att det är bambiskott i..." ( bambuskott, vilket hon tolkade som bambi och associerade med rådjuret bambi!)

Mina underbara barn har idag också haft talangshow på fritids. Egenplanerade små uppträdanden inför resten av gruppen. Vi hade 21 artister och 8 i publiken, vilket var roligt! Mest roligt tycker jag det är med dem som fullständigt överraskar en. Som killen som inte säger halv sju men sedan river av världens trollerishow eller tjejen som inte "syns" alls i vanliga fall som ställer sig och sjunger solo inför alla. 6 år och sjunger solo! Hur ballt är inte det?
Det är också otroligt kul när "de tuffa" grabbarna sitter och säger att "Gud, va modig du är!" till den här tjejen. Hennes självförtroende steg med hur mycket som helst under den minuten i rampljuset!

Idag går jag hem från mitt jobb med huvudet högt. Jag har gjort en bra arbetsvecka. Jag har fått fram både det ena och det andra, fått klart och gjort i ordning. Dagens talangshow hjälpte barnen mig med, annars så är det i stort sett så att jag gjort mycket av den själv. Man kanske inte kan begära mer..
Så, två fredagar i rad hoppas jag att 42 barn går hem från fritids och känner sig nöjda efter en rolig eftermiddag! Det är mitt mål!

Nu ska jag snart iväg och handla med älsklingen, god mat blir det till middag och sen bara en himla massa mys!
I morgon, jobb igen, match mot Westermalm och sedan glöggfest i Sundbyberg!

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0