Varför drömmer jag så här?

Har precis vaknat. Vaknade med ett ryck idag, stel som en pinne och alldeles skakig.
Jag drömde nämligen en riktigt hemsk dröm.

"Vi var på semester, jag, syrran, brosan och en massa andra. Drömmen är ju kanske mer långdragen än så och det var en massa andra människor med under tiden. Iaf, så satt jag på någon sorts tunnelbana/pendeltpg i det hör landet på väg någonstans. Hamnade i en stad som för mig påminner om krig. Jag vet att det jag såg runt mig i drömmen var ödelagda hus och ruiner, dock hade väl samhället börjat återbyggas, för när vi var framme i staden fanns det butiker och liknande. Vi strosade runt där ett tag, träffade svenska journalister och sånt.Sen plötsligt, inne i en klädbutik får folk panik och skriker att alla bilar har stannat. Sekunderna senare hör man krigslarm, sriener som tjuter och skott som skjuts. Bomber som faller, kulsprutor som skjuter runt oss. I butiken är det bara jag och min syrra, dem andra i vårt sällskap är borta..
Som i chock sitter jag och ser hur hela staden förläggs i bränder, människor dör och det är gråt och panik överallt.. då vaknar jag äntligen.."

Varför drömmer jag det här? Varför är det så många detaljer som är så verkliga, trots att jag aldrig varit med om det här? Vad är det som bearbetas i min hjärna nu? Vad betyder den här drömmen?

Jag vaknade väldigt illa till mods och är fortfarande skakis.. Stackars de människor som upplever det här dagligen. Det går inte ens att förstå..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0