Snökaos


Jag trodde vintern var över för iår. Men som ett brev på posten kom ytterligare en våg av snö. Helt plötsligt hade hela landskapet förändrats, allt är numera vitt istället för det härliga natursköna som var.. Jag är trött på snön. Sjukt trött. Ja vill ha vår och sommar..

Samtidigt kan jag ju inte låta bli att le lite åt vissa saker. T ex den lilla pojken, som med en snöboll i ena handen och världens leende på läpparna kommer "smyspringande" bakom sin pappa för att kasta den i ryggen på honom. Den glädjen är guld värd..! Så klart så missade han ju också vilket gjorde att han direkt började rulla ihop en ny snöboll...

Jag kan ju inte heller gnälla på att det är grått och trist. För det är ju faktiskt bra mycket ljusare ute nu. Snön lyser ju upp så bra..Fast det gör ju solen också..

Nej, bättre utan.. Bort.. nu!

Kommentarer
Postat av: pc

Precis som du så längtar jag också till vår och sommar. Vill bara att all snö skall smälta bort. Det är någon vecka till, sen är det slut med vintern.

-----



Jag försöker få 1.000 personer att protestera till Katolska kyrkan för att de bannlyser en våldtagen nioårig flicka. Anledningen är att hon gjort abort på läkarnas inrådan och med sin mammas samtycke. Men kataolska kyrkan bannlyste flickans mamma och läkarna. Styvpappan som våldtagit flickan sedan hon var sex år är däremot förlåten av katolska kyrkan.



Jag hoppas att du vill kopiera eller länka till mitt inlägg och skicka ett mail till den katolska biskopen i Sverige.

http://enbart.blogg.se/2009/march/090310-enbart-mojligt.html



Tack för ditt engagemang!

2009-03-11 @ 07:29:47
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag längtar också till våren men det är trots allt rätt kul med snö. Igår, efter du hade lämnat arbetsplatsen, gick jag och några ungar ut. Jag hämtade vaktmästarens stora spade och grävde ner fyra barn i snön! Hur kul som helst!! Det var ett tag sedan jag skrattade så mycket. Ska tilläggas att även barnen gjorde det!

Ha så kul på kursen så ses vi på måndag!

Kram kram

2009-03-11 @ 08:35:19
Postat av: Makrill

Så lite så :)

Håller med dig om att snön borde försvinna nu!

Man blir så trött på det!

2009-03-11 @ 14:19:18
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: MALIN

Jag håller med, våren borde vara här nu! Usch.

2009-03-11 @ 15:48:58
URL: http://haschplanta.blogg.se/
Postat av: Frida

Supersnygga och trendiga smycken till mycket bra priser hittar du i min blogg! Gå in och kika vetja :)



fridafritzon.blogg.se

2009-03-11 @ 19:13:35
URL: http://fridafritzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0