He´s just not that into you!

För det första: Hur kan man få den här titeln till att bli "Dumpa honom"?
FÖr mig så kopplar jag dumpa honom till ett aktivt val, där du som dumpare väljer att avsluta det som påbörjats. Men titeln "He´s just not that into you" tyder ju för mig på: Kom igen, fatta, han är inte intresserad! Alltså, mera fatta vinken, du är eller kommer bli dumpad!

Hur som, tillbaka till det jag skulle skriva om, nämligen gårdagens film. Vann ju 2 biobiljetter till filmen "Dumpad" och tog med mig syster yster. Vi åkte in till stan och jag måste ju erkänna, det är rätt kul att åka in och titta på folk. Spenderade nån timme med att menlöst vandra runt i butiker och bara titta på saker, köpte faktiskt ingenting, och det är ju bra..

Så, filmen då.. Vi som spenderat x antal eftermiddagstimmar framför Oprah har ju hört talas om den här frasen förut. Desperata kvinnor som söker efter tecken till varför han möjligen inte har haft tid att ringa, maila eller på något sätt höra av sig. För tanken på att det kanske inte är mer än så är ofattbar. Här kommer ju då den fina lilla frasen in, He´s just not that into you. Han är inte intresserad. Kommer inte bli. Punkt.

För mig är det här rätt självklart, även om man kanske önskar att det aldrig händer..! Men, ja menar, så är det ju.. Vissa blir man intresserad av, andra inte. Thats life.
I filmen sägs det att om en person är intresserad, ser han/hon till att man träffas. No matter what. Då finns inga regler längre. Och det kan jag förstå. Varför vänta med att ringa om man är intresserad..?

Ja, filmen väcker tankar, man småskrattar, känner igen sig, tycker det är lite pinsamt, annat är gulligt och i filmen finns enligt mig, en utav dem mest berörande "proposal- scenes" på länge..!
Klart sevärd, både för tjejer och killar..!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0