Kort nattsömn


Ja, då var man vaken igen. Ingen höjdare faktiskt, jag som planerat att verkligen sova gott och länge i morgon.
Somnade ifrån CSI, dvs för 22, va så himla trött och seg i kroppen efter ett extremt svettigt spinningpass.
Från att ha varit runt 10 stycken de senaste 2 passen, var vi nu fullt, dvs runt 25 st.
Snacka om att syret i lilla spinninglokalen tog slut fort. Man vet att man är svettig när det till och med rinner från armbågarna..
Men härligt var det och aldrig hade jag väl trott att jag skulle falla för en träningsform som denna..

Jaja, anledningen till att jag vaknade är en hund som bor i någon av de lägenheter kring mig. Jag har ännu inte lokaliserat vart men det kan inte vara långt bort (dock inte de närmaset lägenheterna).
Hunden skäller inte bara, han ylar.
Högt och ledsamt.
Sjukt jobbigt..
Speciellt när han sätter igång som nu, klockan tolv på natten.
Jag fick höra, att en hund "har rätt till" att skälla 12 gånger/ 12 skall (?)  per timme.
 Den här överskrider detta under 2 minuter.
Vad gäller egentligen? Någon som vet?

Jag blev sjukt besviken när jag kollade på klockan och insåg att den "bara" var tolv. Kändes som om den skulle kunnat få vara tre åtminståne. Då hade jag lugnt somnat om igen.
Det gör jag inte nu.. Inte på en gång iaf.
Som grädde på moset har jag en katt som gärna sover med mig. Så nära det bara går.
Och så fort jag vänder mig eller flyttar mig lite så ska han flytta efter.
Vid varje flytt ska det trampas, och slickas, och strykas, gärna i ansiktet på mig.
Så, somna om, nej inte det lättaste.

Kanske ska ge det ett nytt försök, så man är lite utav människa i morgon.
Puss och kram, sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0