Onsdag den 14 januari 2009

God kväll alla läsare!

Tänkte berätta lite för er om min dag, som började vid sjutiden i morse. Ja, eller det är väl kanske mindre intressant egentligen. Anledningen till att det ens finns något att berätta om det är.. eller skit samma..

8.15 steg jag in hos husläkaren i morse för att kunna få hjälp med en remiss till röntgen. Aldrig någonsin har jag stigit in där och förundrats över hur lite folk det var. Det brukar alltid, oavsett dag eller tid, vara fullsatt. Lättakuten öppnar 8.30 och vid 8.35 kom jag in till läkaren som andra patient = nice!
8.42 registrerades jag på röntgenavdelningen på Täby Sjukhus, 9.15 stog jag med resultatet i handen på väg tillbaka till husläkaren. Inga skelettskador på nyckebenet = skönt..!

Så, 9.50 steg jag innanför dörrarna på jobbet och sedan var dagen igång.

Jag tillhör ju dem som gillar när det händer saker på jobbet, alltså, när det är fullt upp och ös, dagarna går så mycket fortare och jag känner mig mer effektiv!
Just nu spelas det mycket jeopardy hos oss. En stormästartitel som Jeopardyspelare står på spel och även om det är inte är själva vinsten som är den viktiga (för det är faktiskt inte därför barnen spelar) så är många med och gör sitt allra bästa och framför allt, dem lär sig massor!
Jag är grymt imponerad över hur duktiga barnen är! En del frågor sitter jag själv och funderar länge över när någon kläcker ur sig svaret lika klockrent som mycket annat!
Undrar hur det skulle gå för en själv om man ställde upp i "Are you smarter then a fifth- grader"?
Jag har iaf jättekul på jobbet, Jag trivs toppenbra och det är härligt!

Fick en skön överrasskning när jag kom hem från jobbet.
Jag är ju lite rädd för det där med överrasknigar när man öppnar ytterdörren sen en kväll i november, dock var denna bra mycket roligare än tidigare!
Reagerade redan när jag kom i loftgången på att min badrumslampa lyste. Det gjorde den nämligen inte i morse, trodde ja.. Det visade sig att min goa lilla mamma hade varit hemma hos mig och städat!
Jag som planerat en städ och tvätt-dag idag kom hem till en nystädad lägenhet! Hur underbart som helst!

Tack snälla mamma! Love  ♥

Så, nu till kvällen har jag tvättat och tittat på teve och ska nu äta lite mat innan den sista tvätten skall hämtas!

Puss på er därute!

Kommentarer
Postat av: Sonja Asklund

Men gud vilken gullig mamma du har!!! Me avis,,,nja ha ha ha



Ha det bäst!

2009-01-14 @ 22:00:30
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com/
Postat av: Marie

<3 världens bästa mammi!!!<3

2009-01-15 @ 10:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0