Hur vet Radiotjänst att jag har en TV?

Jag satt tidigare under kvällen och gjorde iordning alla räkningar.. Av någon anledning ska allt komma på en gång.. Det blir inte många kronor äver denna månad, och jag som hoppats på en Ikea- tur eller så..
Nej, spara pengarna så gott det går..

Det här är ju helt klart en av de sämsta grejjerna med att vara singel.. Eller, ja inte leva som sambo, som jag gjort dem senaste åren.. Inte det att jag har haft överflöd av pengar innan.. utan kanske mer känslan av att vara ekonomiskt beroende av att räkna och hålla koll på vartenda öre.. Och vad som än ska göras, betalas eller liknande, så blir det en påverkan på hela månadens budget.. Det är inte en känsla jag gillar och något som jag måste komma på en bättre lösning för..

Hur som, så slog det mig, när jag åkte hem från Ica, att Hur kan egentligen Radiotjänst veta att jag har en TV? De ringde till mig när jag låg och sov, och enda anledningen till att jag svarade var för att jag trodde att det var en budfirma som skulle komma med min dator.. annars hade jag aldrig svarat..

Det sägs att det gjordes en skärpt tv- avgiftskontroll här då, men ingen har ju varit här och ringt på.. Det finns inget registrerat köp av tv, video, box eller liknande.. Jag har inget tv- kort installerat på datorn, och det finns ingen digital- tv reggad på mig.. Så, dem fakturerar alltså mig efter ett telefonsamtal? Känns skumt, faktiskt.. Nu är det iaf betalt och klart och även om det är tufft, så klarar jag det..! (Hoppas ju också kanske kunna få tillbaka pengar jag lånat ut, eller hur T?)

Dagen ska väl kanske annars mer beskrivas som besvikelse.. På folk.. På människor jag trodde att jag kände bättre än så..
I morgon är det jobb igen.. Har ingen lust.. Gärna vara ledig en dag till... men men, bit ihop och kom igen..

Ha en skön ny härlig vecka!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0