Att göra en skrattversion...


Få saker får mig att fundera så mycket över andra saker som den här kursen jag går nu.. Det är en personlighetsutvecklande kurs, som utgår ifrån en själv och där man göra det som känns bra och rätt för en själv just nu. Den är därför helt utan prestationer och liknande. Lik förbannat så är jag där och petar i mitt tävlingsinriktade, fröken- duktig tänk och har svårt med vissa övningar. Jag gillar inte tankan av att INTE kunna, INTE förstå, INTE klara av. Jag är alldeles för mycket på vänster hjärnhalva och jobbar och medvetenheten i den frågan gör ju att jag kan komma vidare. Dock går det ju inte över en dag..

Idag var det dock en som sa till mig, något som för mig blev väldigt tydligt och som var så klockrent. "Vi är här och tränar. Allt vi gör är vi nybörjare på. Vi gör därför en skrattverison, dvs en upplaga av saker och ting, som vi sedan kan skratta åt. Ibland behöver vi göra flera innan vi hittat den bästa. Och det är Okej! "

Ja, det kunde inte bli så mycket mer rätt än så.Att göra en "skrattversion" av mycket i livet kanske är ett jättebra sätt att komma vidare med saker som man annars går runt och ältar.. Tack för den!

Så, i morgon ska jag försöka ha den med mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0