Sportlovsdax



Ja, det märks så väl..

För det har varit samma sak de senaste åren.. Inegn snö under nästan hela januari och februari, på gränsen till vår.. Sen kommer vecka 9.. Då alla familjer bokat sina fjällsemestrar och drar i från stockholm. Då kommer snön!

Jag är så fruktansvärt trött på snön! Jag vill ha vår, sol och värme, grönska, torra vägar, kunna gå i tunnare jacka, andra skor.. Jag gillar inte vintern alls!!

Och visst vore det kanske okej om snöflingorna utanför fönstret lite gulligt så där singlade ner i långsamt takt, ni vet så där fort så man kan följa en och samma snöflinga hela vägen ner till marken.. nej då.. Jag har som vågräta streck av snö.. Det blåser alltså samtidigt!  Nej, stort blä!

Hoppas ändock att mina kära promenadkompisar vill hänga på..!








...Sommar, Sommar, Sommar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0