P.S. I Love You!






I går köpte ja den här boken på Willys för 25 kr. Jag har ju sett den som film och tänkte att ja kunde ju passa på att läsa den då, när den va så billig..
Och ja höll på att börja gråta redan på första sidan. .
Har du inte läst boken eller sett filmen, så gör något utav dem.. Ha med näsdukarna bara..! =)

Det slog mig dock först nu att tjejen som skrivit boken var 21 år när den gavs ut.
Hon är född 1982 och har de senaste åren gett ut flera böcker i samma stil. Sägs konkurrera med Marian Keyes om "drottningen av Chicklitt".

Igår kväll läste ja 4 kapitel innan ögonen gick i kors.. Ska se vad jag hinner med idag.


Utdrag ur boken, värt att tänka till om:

"Deras plan hade varit enkel: att vara tillsammans resten av livet. En plan som alla de kände höll med om verkade genomförbar. De var bästa vänner, älskare och själsfränder; alla trodde att det var meningen att de skulle vara tillsammans för alltid. Men så en dag kom ödet på andra tankar."



"Men även när han skämtade om det såg Holly i hans ögon att han var ledsen. Ledsen för de saker han aldrig hade tagit sig tid ill att göra, ställen han aldrig hade varit på, allt han aldrig skulle få uppleva i framtiden.. Ångrade han det liv han hade levt med henne? Holly tvivlade aldrig på att han älskade henne, men hon var rädd att han kände att han hade slösat bort värdefull tid."



" Att åldras blev något han längtade efter att få göra, istället för något oundvikligt som han fasade för. Så förmätna de hade varit som aldrig sett på ålldrandet som en bedrift och en utmaning. Att åldras hade varit något som de absolut ville undvika."




Läs den!
(Och tycker ni inte att det är anledning nog så är han som spelar Gerry fruktansvärt snygg..! =))

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag kan inte läsa böcker om jag redan set filmen, sån är jag...

2009-02-22 @ 21:20:33
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0