Ica Stop lördag ca 15.00

Man lär sig något varje dag sägs det... och, ja, det är nog sant.. För idag har jag lärt mig att alla handlar ungefär runt 15.00 på lördagar..

Jag trodde i min enfald att det skulle vara lugnt på Ica Stop.Tog med min pant- samling ( nästan 2 sopsäckar med pet-flaskor) och rullade iväg mot Ica Stop. Redan innan jag svängde in på parkeringen insåg jag att jag misstagit mig. Inte en parkering fanns det på "ordinarie" sida och folk i panik flög runt på parkertingen med sina kundvagnar, barnvagnar och överfyllda pappkassar. Jag parkerade en bit bort och gick för att panta.. Avstängt, fullt.. Herregud.. Ring personlen.. Funkade inte.. Lessnade och gick tillbaka till bilen, la in säckarna och gick för att handla..

I vanliga fall, alltså om jag varit frisk och kry, hade ja nog inte brytt mig så mycket.. Den här gången höll ja på att bli tokig! Varför ska folk ta med sig sina gnälliga ungar in i butiken, som bara vandrar runt och är i vägen för oss andra? Varför ska en del såsa runt som om ingen annan fanns i hela världen? Varför har man rätt att spärra varenda gång och passage i hela butiken bara för att ja har en barnvagn eller en kundvagn med barn i?
En del människor blir ja helt knäckt på..

Jaja, ensam var jag inte.. Och jag kunde inte strosa runt i lugn och ro.. Och irriterad var jag när jag åkte därifrån.. Tack och lov för de kvällar jag har gått runt där i stort sett själv och kunnat kika på både det ena och det andra..!

Nu kommer snart J hit och så ska va ha en mysig kväll med mat, musik, popcorn och annat trevligt! =)

Vad ska Du göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0