Alla Hjärtans Dag- tips till alla killar!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Så här i "Valentin-tider" tänkte jag passa på att komma mednågra av mina allra bästa Alla Hjärtans Dag- tips, tillägnade er killar!

För det är ju fakiskt så, att jag som singel för första gången på länge kan säga precis vad jag tycker och tänker om denna dag utan att lägga någon press på nån ´"respektive" som ändå är ute och gör sitt bästa..

Jag har tänkt på det här med alla hjärtans dag.. Och visst är det en mysig dag, oavsett om man är tillsammans med någon eller inte.. Det är ju ett tillstånd som sprider sig, glädje, lycka och kärlek runt om i vardagen..! Jag känner ingen avundsjuka.. Jag känner faktiskt ingenting speciellt..! Och det är rätt skönt..!

Så, åter till tipsen!
Ni killar som springer runt och känner panik över denna dag, gör inte det! Tänk bara annorlunda!

Jag anser, att den ultimata presenten, oavsett om det är till Alla hjärtans dag eller någon annan dag värd att fira (varför inte en sketen tisdag?) är någonting som är genomtänkt!
Alltså, inte att man suttit i veckor och planerat, utan att det finns en tanke och en historia bakom sin present. detta kräver ju dock något alldeles extra. Det kräver att man faktiskt, lyssnar och uppmärksammar saker hos sin respektive. T ex, saker som den säger eller saker den gör..
Jag själv t ex, och många andra tjejer med mig, talar ofta med andra som om folk kunde läsa våra tankar. Tex kan jag säga, Åh vilken fin tröja, synd att ja har så lite pengar just nu.. Det betyder ju typ 1: Är den här tröjan fin? 2: Bra, köp den till mig då!
Och nej, jag är inte alltid så.. Och nej, det materiella är inte det viktiga, det är själva grejjen. Skulle det sedan komma någon med den tröjan och säga: Jag såg att du tittade på den här, och den skulle passa dig så bra, så jag köpte den till dig! =)
Eller "Jag vet ju att du tycker om det.. Eller jag har sett att du kikat på den här i smyg... Eller du kämpar så hårt med allt och därför är du värd det här.."

Det mest underbara måste ju ändå vara sånt som uppmärksammats, som man själv kankse inte är medveten om eller inte velat uppmärksamma själv..  Små saker, som gör allt lite roligare, lättare eller underbarare..!
Eller, varför inte ett fint, handskrivet kort, där det ligger kanske lite mer besvär bakom än vanligt?
För mig så kommer jag långt på tanken "att någon gjort lite extra för att göra mig glad, lagt ner lite extra tid, lite extra kraft för att jag ska må bra". Det kan göra hela min dag!

Jag trodde att det här skulle vara lättare att skriva.. Dock blev det mer och mer luddigt ju mer jag skrev..! Så, bästa att avsluta här!

Lycka till därute nu!



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0