Långfredagen, nästan lika trög som den låter


Tur att det har varit fint väder idag, annars hade jag kanske blivit knäpp på riktigt..!
Har idag varit inne i Kalmar för att strosa runt på Clas Ohlson i nästa en timme till ingen nytta alls, för att sedan gå runt i diverse klädbutiker utan lycka där heller. Eller ska jag känna mig stolt kanske, att ja lyckats gå i så många affärer utan att köpa ens en liiten liiten sak?
Nja, det fanns faktiskt inget av intresse om jag ska va ärlig.. Efter Kalmar hamnade vi i Borgholm, där den obligatoriska glass inhanlades och avnjöts: Lyxchoklad, Champange och Fläder, Mumm!

Tillbaka till huset, krattat löv och aktiverat hunden.. eller ja, kanske mera gjort allt för att bli av med lufsen som stup i kvarten stod med den stora, äckligt slemmiga orangea bollen i käften och tycker att man ska sparka den.

Nu har ja ont i ryggen som bara den.. eller inte ont i ryggen, bakom högra skuldran.. kombo av lövkrattning och sovande på näst intill obefintlig madrass kanske?
Hoppas på fint väder i morgon också, samt ett besök till vattnet!



Min prins njuter av Solskenet




Tomten är full av Scilla samt blåsippor!
Vårkänsla, Yeah!




Vårlök i Borgholm.
Vårkänsla, Yeah!




Vårkänsla i Kalmar, Yeah!





Vårkänsla i rabatten, Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0