Brosans studentskiva 2009

Så var det äntligen dags för den omtalade studentskivan. Månsagskvällen skulle spenderas på Café Mumba tillsammans med ett 40- tal ungdomar och andra speciellt inbjudna. Själv fick jag ju direkt flaschbacks till min egen skiva och till den förbannade "Lambo- sången". Jag verkligen hatar den och under gårdagen fick jag väl höra den en sisådär 20 gånger. Skönt, skönt, skönt att detta förmodligen var den sista studentskivan jag kommer att gå på i min dagar..! =)

Hursom, till temat: Film och TV- karaktärer.
Jag hade ju länge funderat över vad jag skulle klä ut mig till utan större framgång. Det är ett väldigt brett tema, om än roligt, så mycket svårt! Jag kastades mellan den ena och den andra figuren, innan jag till slut fastnade för Jack Sparrow från Pirates of the Caribbean. Och tro mig, det var faktiskt en av mina bordsgrannar som sa, att hon direkt hade vetat vem jag var! =) Tack och lov för det..!
Lånade peruk från jobbet, klippte till en röd bandana-liknande sak, bad syrran köpa en mustach + smink och sen var det igång..!
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
(bilden lånad från www.timeout.com)

Jack Sparrow har i filmen ögon målade på kinderna+ ögon målade på ögonlocken. Detta tog fasta vid och gjorde en egen variant av med hjälp utav syrran..!









Syrran, som inte heller riktigt kunde bestämma sig, valde till slut att gå som Mimmi Pigg.  Inte riktigt lika hemskt utsmyckad dock..







Nicke körde på samma bana som jag (och många andra, Pirattema på Buttericks..!)





Lillebror då.. Ja, han valde att vara Jigsaw från Saw- filmerna. Sjukt coolt blev resultatet..!



I want to play a little game...









Lillebror fyllde 19 vid 12- slaget.



(här är även anledningen till brosans fina blå min och näsa på

vissa kort.. En viss Smurf =)


Konstaterat från kvällen:

* Flera utav studenterna är sjukt skoltrötta nu
* Förmågan att känna igen karaktärerna på skivan var bra mycket lättare för oss "ungdomar". Jag fick agera tolk till de äldre vid mitt bord.. =)
* Sjukt imponerad var jag utav Scrubs- gänget, Marge Simpson och lillebror. Andra roliga karaktärer var: Charlie Harper från 2½ men, Tom Cruise, x antal Lara Croft, Hancook, Snövit med flera.
* Jag fick frågan om jag var mamma till någon inne på stället senare på kvällen.. Jag kände mig plötsligt väldigt gammal.
* Toa-kön var alldeles lagom lång. Dvs obefintilig!
* Maten var kanske inte den bästa som serverats.
* Många glas kraschades.. Innanför baren?
* Biljettbruden hade mindre koll på vilka som kom och gick..
* Syster Yster kopplade Seven Nation Army- låten til Hammarby Handboll. Fick slutspelssug!
* Carola skapade högsta skriken hos dansarna.
*Lambolåten ger mig rysningar. Än idag..
*Vissa föräldrar slutar aldrig att förvåna mig..
* Brosan tjej gjorde en baklängesvolt.. Från stillastående.. inför alla middagsgästerna.. Med ett svept glas i sig.. Imponerande..
*Nattbussen 691 går vissa turer på sightseeing genom Täby. Vi åkte en sån..
* Buss- chaffis nattetid kan vara ett helt okej jobb
* Lill- Hempa har blivit stor. Så också Victor.. Så också Lillebror!
* Det tog min syrra hela middagen att upptäcka att jag avlägsat min mustach. Det tog henne också 10 minuter att se att jag tagit bort sminket. Antingen ser jag alltid ut som en pirat med smink och musshe, eller så vette tusan!
*Det är gott om poliser i stan nattetid.. En måndag..
* Nicke Och Marie är som gjorda för varann. Dansfilmen jag har på datorn är beviset för det! =)
*Brorsan var en av få som faktiskt kunde få fram en hyfsad version av "Lambosången". Både ordmässigt och sångmässigt.
*Andra kunde aldrig få till det..

Nej, nu ska jag sova! Gårdagsnattens ävetyr har satt sina spår!
Imorgon väntar sista arbetsdagen! jippi!


Kommentarer
Postat av: Najnaah

Haha underbara utklädnader:)

2009-04-08 @ 20:14:55
URL: http://najnaah.com
Postat av: Anette

coolt. :)

2009-04-08 @ 20:33:54
URL: http://kiwicandy.blogg.se/
Postat av: Sonja

Sjukt bra bilder och jag blir inmonerade, ni måste lagt ner mkt tid!!!

2009-04-08 @ 20:45:49
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0