Ryck upp dig!


Jag känner att min blogg inte varit så himla uppåt på siståne.. Har det inte varit inläggsbrist så har dte varit dystert.. Ska verkligen försöka att bättra på både humöret och skrivandet.. Saken är den, att min blogg används som en form av ventil där jag låter känslor och tankar komma ut för att sedan få bukt på dem.. Därav är det mycket "skit" som skrivs, ofta utan mening..
De senaste veckorna har varit tuffa.. Jag känner dagligen av mitt "hönsmamme"syndrom, där jag vill att alla ska vara nöjda och glada och tillfreds.. Det funkar dock inte och jag lägger det på mig själv = magknip och ångest! Vill tillbaka till glädjen och känslan av det var roligt och glatt, inte tungt och ångestladdat..

Ibland så önskar jag att jag bara kunde ta en paus. Likt blondinbella, som nyttigt nog tog en paus i från vardagen för "att lära sig andas". Jag tycker faktiskt att hennes resonemang var riktigt vettigt. Att bara vakna på mornarna och fråga sig: VAd vill jag göra idag? (Nu hör det ju till att Bella är sjukskriven och att detta är en förutsättning för att hon ska bli frisk, kämpa på tjejen!)
Det funkar ju inte riktigt så för mig nu, jag väljer ju att jobba för att få lön och träna för att få spela. Jag ösnkar också att jag inte var beroende av lönen och då ha möjligheten att välja på andra vis än de val jag gör idag.. Krångligt, jag tror dock att det är det som kallas livet!

Nej, nu ska jag gå och lägga mig och se lite "The War at home", sjukt bra och lättsam och rolig serie.. Dock har jag bara 3 avsnitt kvar, vad ska jag se sen? Tips någon?

Puss och god natt!

Kommentarer
Postat av: Bror

Kolla prison Break, jag lovar dig, du kommer fastna så hårt. Kom över hit nåndag så kan du få varenda avsnitt ;) <3

2008-10-29 @ 13:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0