Så blev det vinter i år igen..


Jag är kluven till detta väder... Jag tycker att det är skitmysigt med snön och kylan, kollar jag ut genom mina fönster har jag en underbar vintervy av den lilla skogsdungen utanför.. Det är jättefint och mysigt!
Att behöva stå i tio minuter som jag gjorde i morse och sopa av bilen tillhör det som jag INTE gillar. Jag hatar att bli blöt om fötterna, kall om fingrarna och stel i hela kroppen.. Jag längtar tills det att dem fått igång elstolpen på min p-plats, då ska jag aldrig skrapa rutor eller sopa snö igen!

Tiden rullar iväg, nästa helg är det första advent! Hallå, vad hände? Det var ju oktober alldeles nyss..
Sjukt hur mycket som händer på så kort tid. Det är för mig helt ofattbart..
Jag vill fortfarande inte gå in på detaljer, för jag vet att alldeles för många läser den blogg som skulle kunna sitta och gotta sig i mina tankar och ord och använda dem emot mig. Det har hänt förr och kommer att hända igen om jag inte tänker mig för. Det som hänt är min ensak, även om jag vet att det babblas alldeles för mycket och det gillar jag inte.

Jag börjar dock tro att det kanske var till det bästa. Att det fanns en anledning och det är min tur att försöka leva mitt liv nu.
Jag ska börja med några små saker, eller ja, rätt stora faktiskt. Jag ska ta tag i min lägenhet och äntligen göra den till min. Så som jag vill ha den, med min möblering och mina saker. Ut med gammalt och in med nytt. Detta är förstås inget jag gör över en dag, då ekonomin talar för annat. Men på sikt!
I morgon ska jag måla om i köket och, om färger räcker, sovrummet. Kommer bli urfint!
Sen kommer julen och då ska det pyntas och mysas här hemma!

Ja, en dag kanske allt kommer att lösa sig.. Tills dess är det jag, jag och jag som gäller.. Och det är härligt!

Nu ska jag sova en sväng.. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0