Bloggar jag läser...

... dagligen, då och då och när jag har lust..

Ja, jag funderade på det här blogg- fenomenet häromdagen faktiskt. Att läsa bloggar är det jag gör dagligen, vissa mer intensivt än andra. Det är ett sätt att följa med i min omgivnings liv trots att jag inte hinner umågs med alla jämt och ständigt. För mig är bloggen också ett sätt att uttrycka saker som jag inte kan/vill/orkar säga personligen. Ibland är det skönt att bara skriva av sig och inget mer.. Punkt..!

Tänkte lista några utav mina favoritbloggar, som jag tycker att ni också ska besöka!

Kändisbloggar/ Bloggar med många läsare

Kenza : skriver om allt möjligt. Just nu följer jag hennes "kärlekssaga" med pojkvännen hon har på Kreta :)
Blondinbella : tjejen som många älskar att hata. Har växt mycket i mina ögon sen i somras. Det pågår mycket vettigt kring den tjejen, trots att jag inte alltid tycker att hennes tankar och åsikter är speciellt smarta.
Storstadspojken: Blondinbellas pojkvän, en Ö-viksbo som hamnat i Stockholm och blivit en av Sveriges mest lästa bloggar. Skriver med viss ironi mot sin flickvän, vilket är rätt kul att läsa ibland!
Lily : Linda är en tjej från Karlstad som skriver om allt från frisöryrket (har jättebra flätningsguider!) till tjafs och bråk med Kissie. Talangfull och ambitiös tjej som fångar sina läsare på ett positivt sätt.
Jessi : fd handbollstjej på elitnivå som tyvärr lagt skorna på hyllan för att syssla med annat! Har en webshop som säljer superfina smycken till bra priser. Kika in!
Kissie : Ja, bara för att...
Tjuvlyssnat : ja, inga kommentarer är egentligen nödvändiga, detta är en blogg som kan vända en riktigt sur dag till den bästa! Få ställen som ger en så många skratt som denna!

Sportbloggar

Damlagsbloggen: Ja! Självklart! Damlagsbloggen är handbollslagets egen blogg där vi skriver om allt kring handbollen (och, ja lite annat också..) Värt ett besök, eller flera!
Allt om Handbollsbloggen: här skrivs det om handboll runt om i Sverige och världen. Har även "skvaller" i bloggen, där övergångar och andra rykten florerar vilt! Intressant!
Linus blogg: tränaren för P-95 som har en grymt härlig och rak attityd till mycket. intressant läsning varvat med kryptiska meddelanden som bara finns att läsa i bloggar!

Nära och kära

Pojkvännen Patrik : kommenrtar onödig.. skriver mycket om innebandy
Älskade syster : min goa syster som skriver om allt i sitt liv! Skriver roligt och intressant, värt ett besök!

Sonja: handbollskompis som skriver om sitt liv som bland annat 2 barnsmamma. Har många bra tips om länkar, resturanger, kläder, skor, ja det mesta! Alltid kul att kika in där och läsa!
Tessy: Även hon en handbollskompis som skriver om sitt liv som mor till 2 söta killar, bland annat!
Tilde: Handbollstjej från Dalarna som numera bor i Uppsala.
Bengan: Härliga Bengan, som skriver på ett unikt sätt, kul och intressant. Skriver dock alldeles för lite!!
Sandra B: handbollstjej i den yngre kategorin, som tränar och spelar med oss. Har skrivardrömmar, vilket märks i bloggen.
Madde: Ytterligare en Karlstadstjej som numera bor i Stockholm igen, spelade med oss för ett par år sedan. Är make up artist och tipsar ofta om bra sminkgrejjer!

Sandra N: Saknad handbollskompis som numera är mamma till söta sonen!
Linda H: kollegas dotter som skriver om sin vardag. Har många bra inredningstips samt fina bilder på söta dottern!
Anna F+ famlij: min barndomskompis som numera lever med sin man och sin son + nytt tillskott påväg närsom. I den här bloggen skriver inte bara Anna utan även hennes man och hans bröder. Urkul blogg med inlägg som får en att le, skratta högt och bara må bra!
Elin F: Annas lillasyster och barndomskompis, som bor i Tyskland. Skriver om sitt liv därnere.

Frida E: underbara Frajdan som skriver om livet.
Martina: klasskompis från Lillsved som bor i Sundsvall. Skriver så enkelt och ändå så bra! Mycket roliga bilder, gillar starkt!

Frida & Ebba: två talangfulla tjejer av den yngre årgången, ska bli spännande att se vad det blir av dessa tjejer!

Emma: arbetskamrat som skriver om allt möjligt! Har många bilder och ett lättsamt sätt att skriva!

------------------------------------------------

Har du tips på andra bloggar som jag bör läsa? Tipsa gärna!

Hur har jag koll på allt det här? bloggkoll.se såklart!
Annan mycket bra sida för alla bloggare: designa din blogg, min bibel här på nätet när det gäller bloggen!

Ja, det var det! Ses sen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha kul att du hade skrivit till mig:)

Tack för fredags kvällen:)



Ha en trevlig vecka!

Kram

2008-11-02 @ 21:33:35
URL: http://princessemma.blogg.se/
Postat av: Tyskungen

Du borde lägga till min blogg till den listan.



http://www.tyskungen.se



Kram,



Klaus

2008-11-02 @ 22:06:03
URL: http://beiersdorfbloggen.blogspot.com
Postat av: Sonja

Oh vad kul att du läser min blogg, ska beställa smycken tänkte jag från Jessi...fina smycken! Kul att du börjat blogga igen!!!

2008-11-05 @ 16:08:30
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0