Lördagskväll på ballen

PvF!! Härligt med en "egen" kväll..!
Sitter här nu och myser i de varma vindarna som drar in över min balkong.. Solen är på väg ner, så det är inget annan är luften i sig som värmer skönt just nu..! Har precis kommit hem från mor och far, va där och fick lite mat, köttfärssås och spaghetti, mumma! Tog en promenix hem, skönt som attan va det..

Grannen under mig har nån fontän med vatten som rinner.. Man blir lagom kissnödig av att sitta och lyssna på det, men det är det värt..! Har ju en fin liten skog i bakgrunden med en massa småfåglar som kvittrar.. grannen över har precis dukat ut middagen, luktade gott men jag är alldeles för mätt  för att bli avis..! Tänk om det kunde vara så här från nu fram till september, med varma kvällar och solsken, så skulle allt vara toppen..!

Det här fick mig att tänka tillbaka till Malaga för två somrat sen.. Varför jag hamnade där är en helt annan historia, men känslan är densamma..! Efter en härlig dag med egentligen ingenting speciellt utfärdat, en balkong  i solskenet, med solen på väg ner..! Nåt gott att dricka, trevligt sällskap (saknas dock ikväll, men inte gör det mig nåt..) och bara helt underbart..! Saknar det ibland..!
I Malaga drack ja Sangria för första gången.. Typ klockan 10 på morgonen, men gott va det..! Så, ikväll när jag kom hem tänkte jag att jag skulle göra mig ett försök på en sån.. Rödvin hade ja, Loka fläder och socker..? Nej, ingen hit faktiskt.. Den hamnade i vasken på en gång.. Blev ett glas Fanta citron istället..! =)

Det har hänt nånting bort mot Skarpäng föressten.. Två polisbilar i full fart med blåljus å allt + en ambulans i samma stil har precis åkt förbi.. Jag som blir sååå nyfiken.. Får väl sitta och spana på DN.se eller nåt..

Äh, skrivkramp eller nåt..! Avslutar med lite bilder..!

    

  

   



Fick allt sällskap ändå..! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0