Dedication- nytt blogginslag


Ikväll, när jag gick hem från kursen jag var på, kom jag att tänka på bloggen och vad som krävs för att fånga intresserade läsare till den.. Jag är ju ingen mode- bloggare, kan inte speciellt mkt om smink och grejjs, så det är ju inte den inriktningen jag ska ha.. Att skriva om handboll kommer nog bli rätt tråkigt i längden.. Både för mig själv och för andra.. Att skriva om mig och vad som händer i mitt liv är ju lite det bliggen går ut på, men samtidigt så är det ju ofta så, som de senaste dagarna, att ja faktiskt inte har speciellt mycket att skriva om.. Så det blir ju inte heller kul..

Jag har haft lite svårt att förstå varför det ska vara så svårt att hitta något bra och intressant att skriva om.. Jag har ju alltid älskat att skriva och att komma på historier och texter har aldrig varit svårt.. Speciellt inte om jag haft ett tema eller en uppgift.. kom fram till att det är väl just det som är problemet.. Jag kan skriva romarner om jag har rätt tema, men knappt berskriva en dag om den har varit riktigt händelsefattig..

Jag har därför kommit fram till 3 olika "uppmaningar" eller målstolpar för mig själv och bloggen:

1. Dedication: Vid varje inlägg som får rubriken Dedication, kommer jag att tillägna ett blogginlägg till den här personen eller saken. Det kan t ex vara människor i min närhet som förtjänar lite extra utrymme eller andra personer som på olika sätt berör mig, positivt eller negativt.. Det kan också vara platser eller ting, som förtjänar att uppmärksammas..
2. Bildblogga: genom att skicka en bild till mig på [email protected] föreställande vad som helst (under rimliga gränser så klart..), ska jag försöka lista ut nåågot bra att skriva om.. Det kanske ger er att annat perspektiv på saker och ting eller kanske bara väcker tankar och reaktioner.. Vad vet jag? Vore i alla fall en kul utmaning för mig..
3. Tanke-åsikt-påstående: Genom era tankar- åsikter eller påståenden ska jag försöka att skriva inlägg ur min synvinkel. Kanske är du kille och vill veta hur vi tjejer tänker eller liknande.. Jag gillar utmaningar, så try me! Kommentera eller maila på [email protected]


I morgon kommer bloggens första dedication, och den kommer att tillfalla någon i min närhet..! Så håll ögonen öppna..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0