Midsommar 2008

Åkte som bekant upp till Leksand i torsdags tillsammans med syrran och nicke, efter att ha sett Väsby torska mot BP.. Ganska kul med fotboll faktiskt, speciellt i helt ok väder..! Hoppas att ja får möjlighet att se flera matcher..!

Väl uppe i Leksand (ja, vi kom fram 01.14, vilket innebar direkt i säng..) så skulle det firas midsommar.. Fredagen

innebar inhandling av mat mm, Marie jag och Nicke gick till Siljans konditori och käka lunch, mumma vilken god mat dem har där.. Åt vittvinsinkokt lax med färskpotatis, så gott!

 
Niklas och Syrran på Siljans konditori, så god mat! =)

Hämtade upp brosan som kom med tåget, åkte hem och åt mat, fixade iordning oss å sen åkte vi ner till Gropen i Leksand där vi oh alla andra tusentals människor skulle se stången resas..! Lite utav en tradition, vilket är mysigt! Så kul att titta på alla konstiga människor, som i olika åldrar och olika grad av nykterhet far runt därnere..! Blev lite lotterier och sockervadd också, när vi ändå var där.:! Väl hemma åt vi min hemmagjorda cheesecake och kollade fotboll, sen slog jag alla andra i "När och fjärran"- spelet..! På tal om fixa i ordning, fick psykbryt på min lugg och klippte av den.. tanken blev riktigt bra faktiskt, behöver bara hjälp att slipa till den..!


         
Fullt med folk i Gropen, stången på väg upp. Brorsan och Lizzie. Mamma, syster och bror med dagens "vinster"


Så tomt det kunde bli så fort.. Så va midsommar över..

        
Marie och Niklas, Strawberry Cheesecake, När och Fjärran- spelet =)

Lördagen va rätt lugn..! Åkte till mitt favvoställe på denna jord, Sågmyra (av alla ställen??) och shoppade lite.. Hittade en massa bra saker inför Egypten- resan, sånt som jag inte skulle hitta här i stockholm om jag letade.. Det roliga är att man får så mycket för så lite pengar, känns så bra att handla då..! Lite fika blev det där också, innan vi åkte tillbaka till Leksand för att handla mat.. Kvällen firades med lite Mini- golf i Rättvik och ja, det känns extra skönt att vinna när någon annan tagit ut segern i förskott =) hehe..!


Efter en utav mina "spikar"

Söndagen, fika i Vidablick och lite glass i Insjön innan vi åkte tillbaka hem och innan jag satte mig på bussen hem mot Stockholm.. Tillbaka till vardagen.. =)


     
Utsikt från Vidablick, Rättvik och texten som finns inne i resturangen som en gång tillhört delar av släkten =)


Så vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0