Idrottsgalan och en massa annat..


Jag skulle ha skrivit detta inlägg igår när det var som mest aktuellt, men viktigare saker kom upp. Tycker att det är så kul att få lite uppgifter att göra nu när jag är hemma.. två veckor till.. Sen är det back to work som gäller.. känns lite konstigt, för mig är det en evighet, har ju hänt så mycket under tiden som jag varit borta. För barnen är det nog inte lika jobbigt, deras tidsperspektiv är ju lite si och så..
Jag hoppas bara att det här blir en vår att se fram emot.:! Svaret får vi snart..

Ja, men angående idrottsgalan.. Jag har en hatkärlek till dess saker. Jag är ju helt såld på idrottsprestationer och är det något som kan få mig att bli så otroligt rörd, så är det våra svenska idrottare. Jag vet hur det känns att lägga ner så mycket tid på något och sedan få belöning för det. Inte för att jag någonsin vunnit VM eller OS eller slagit världsrekord, men andra idrottsliga minnen har jag. Och när stora stjärnor som jag beundrar står där uppe på scenen och gråter eller är märkbart berörda av sina kollegor och fans hyllningar, ja då brister det..!




Har fått så jäkla ont i ryggen. Undrar vad det är för skit nu då.. Måste ha något med träningen att göra.. spänner mig väl på fel sätt..
I en vecka ha rjag nu hållt på med styrketräningen som ska bygga upp min axel. Jag har den senaste veckan gjort följande (och tro mig, för en vecka sedan trodde jag inte att jag skulle kunna göra detta..)
* Kört roddmaskinen i 40 minuter, 6 km, 1200 roddtag.. lite drygt..
* 90 st armhävningar
*120 st enhandsrodd med 2 kgs vikt
med mera...

Vem hade trott det för ett tag sen.:!

Nej, jag ska väl fördriva tiden med något nu.. Typ, våra bästa år..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0