Dagarna går..


Nu är det inte så många dagar kvar.. 17 närmare bestämt, innan det är dags att inställa sig på jobbet igen... Jag har hittills lyckats fördriva 43 dagar med att göra i stort sett ingenting.. Ja, eller ja firade ju jul däremellan.. Men ändå.. Helt otroligt.. Jag som hade såna planer för min sjukskrivna tid.. Så blev det inte..

Två dagar i rad har jag tillbringat i Täby C med olika sällskap, men hamnade alltid till slut på Gina Tricot. Jag gillar Gina, för där kan man göra PRISVÄRDA köp nu under rean. Har lyckats att plocka på mig 5 olika klädesplagg + diverse accessoarer för ca 500 :- Normalpris tordes vara det dubbla.. Blev dock lite förbannad idag, då ja plckat en tröja bland alla andra rea-plagg, men som visade sig vara till ordinarie pris. Ginas kassasystem är också upplagt så att jag som kunde inte ser vilket pris som går in, vilket gör att jag inte kan säga till under tiden. Så när jag är på väg ut inser ja misstaget, men vem orkar ställa sig i kön och tjata igen? Inte jag.. Så där blev ja blåst på 74.50:- vilket i sig inte är mycket pengar men ändock en lunch för mig..

Va också med mor och lät farmors gamla katta somna in idag.. Gammelkatten va för sjuk för att göra något åt, vilket vi iofs var inställda på, men ändå.. När man sitter där med en levande varelse, som är så söt och go och spinner och ser allmänt nyfiken ut, inte tusan tänker man på att den inte ska följa med hem igen?
Jag har aldrig vart med under en avlivning förr.. tänkte flera gånger bara gå ut idag också, men ja gjorde det inte.. Har ja otur är det ju min tur nån gång i världen, å då vill jag ha sett hur det går till.. hemskt egentligen.. kände mig väldigt illa till mods när katten fick lugnande och somnade.. Men det är ju det bästa för henne, trots allt..
Så nu finns inget levande kvar efter farmor.. Jo, hibiskusen föressten..

Nej, ska käka ett äpple nu.. börjar bli tufft och hitta saker att fördriva tiden med.. internet är alldeles för litet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0